Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον το σύγχρονο σχολείο καλείται να ανταποκριθεί σε ένα πλήθος κοινωνικών, οικονομικών και πολιτισμικών αλλαγών ενσωματώνοντας στο όραμά του καινοτόμες πολιτικές και πρακτικές που εξυπηρετούν τις εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των μαθητών του. Αυτόν ακριβώς το στόχο εξυπηρετεί το εγκεκριμένο σχέδιο Erasmus+ της ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας με τίτλο «Σχεδιάζοντας Μία Νέα Σχολική Εκπαίδευση για Όλους/D.A.N.sC.E. for All (Designing a New sChool Education for All)» και θα υλοποιηθεί τη διετία 2019-2021.

Translate to:

Πρόκειται για μία Εθνική Κοινοπραξία της ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας χρηματοδοτούμενη από το Erasmus+ στην οποία εντάσσονται τέσσερα συστεγαζόμενα σχολεία Ειδικής και Γενικής Εκπαίδευσης και συγκεκριμένα το Δημητρούκειο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Μεσολογγίου το οποίο συστεγάζεται με το 2ο Δ.Σ. Μεσολογγίου καθώς και το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου το οποίο συστεγάζεται με το 9ο Δ.Σ. Αγρινίου. Το σχέδιο έχει διάρκεια 24 μήνες και αφορά στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών και μέλους του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (ΕΕΠ) υπό την επιστημονική καθοδήγηση δύο Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου (της Γενικής Αγωγής και της Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης) του οικείου Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. 

Το Σχέδιο Ανάπτυξης της κοινοπραξίας είναι απότοκος της αναγκαίας μεσοπρόθεσμης ανάπτυξης πρακτικών συμπεριληπτικής εκπαίδευσης για την ισότιμη συμμετοχή στη σχολική ζωή των μαθητών που εμφανίζουν υψηλό ρίσκο περιθωριοποίησης, αποκλεισμού από την εκπαιδευτική διαδικασία και κατ’ επέκταση σχολικής αποτυχίας και εν προκειμένω των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ώστε προοπτικά η καθημερινή εκπαιδευτική πράξη να είναι μία γιορτή, ένας “χορός” για όλους (D.A.N.sC.E. for All).

Στο πλαίσιο του Σχεδίου που θα αναπτυχθεί τα σχολικά έτη 2019-21, με στόχο τη γενίκευσή του στα επόμενα χρόνια, θα επιχειρηθεί αρχικώς, η διδακτική και κοινωνική ενσωμάτωση των πλέον λειτουργικών μαθητών των ειδικών σχολείων στα σχολεία της γενικής εκπαίδευσης με την εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών και παιδαγωγικών μεθόδων και πρακτικών. Συγκεκριμένα αναμένονται τα ακόλουθα μαθησιακά αποτελέσματα:

  1. Η βελτίωση των ικανοτήτων σχεδιασμού σεναρίων διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
  2. Η υιοθέτηση μοντέλων συνεργατικής διδασκαλίας μεταξύ εκπ/κών γενικής-ειδικής αγωγής και ΕΕΠ.
  3. Η επέκταση εφαρμογής καινοτόμων διδακτικών μεθόδων και τεχνικών (π.χ. διαθεματικά σχέδια εργασίας) σε ένα πλαίσιο διαφοροποιημένου τρόπου εργασίας (π.χ. σε μικροομάδες, σε σταθμούς διδασκαλίας).
  4. Η αξιοποίηση εναλλακτικών μεθόδων και τεχνικών αξιολόγησης των προϊόντων μάθησης (π.χ. διαδικτυακά εργαλεία για τη δημιουργία ψηφιακών δοκιμασιών).
  5. Η βελτίωση των στρατηγικών και μεθόδων διαχείρισης της σχολικής τάξης και της αντιμετώπισης προβλημάτων προσαρμογής, συμπεριφοράς και κρίσεων με την υποστήριξη του ΕΕΠ.
  6. Η βελτίωση των δεξιοτήτων χρήσης ΤΠΕ για εκπαιδευτικούς σκοπούς (π.χ. μέσω διάχυσης στα γνωστικά αντικείμενα) με στόχο την ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στο πλαίσιο της κοινής τάξης.

Σαρλή Έλενα

Προωθήτρια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας