Translate to:

 

Ο σκοπός μας μέσω του έργου «Game to EMbrace INtercultural education- GEM IN – GEM IN» είναι η υποστήριξη της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στο σχολείο σε τυπικά και σε μη τυπικά περιβάλλοντα για νέους ως μέσο για την προώθηση της κοινωνικής ένταξης, του διαπολιτισμικού διαλόγου και της ενεργού συμμετοχής του πολίτη στην προώθηση των ευρωπαϊκών αξιών. Ταυτόχρονα, σκοπεύουμε να παράσχουμε στοιχεία και συστάσεις πολιτικής για στρατηγικές παρέμβασης για την προώθηση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και της ενεργού συμμετοχής του πολίτη μέσω ενός καινοτόμου εκπαιδευτικού πλαισίου.

Στοχεύουμε στην κλιμάκωση ενός συνόλου αποτελεσμάτων και προσεγγίσεων που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο του προκατόχου του: του παιχνιδιού που αναπτύχθηκε στο κατά τη διάρκεια υλοποίησης ενός εξαιρετικά πετυχημένου έργου EuroMed – GEM τα αποτελέσματα του οποίου υιοθετήθηκαν από την UNESCO. Το σκεπτικό του βασίζεται στη χρήση ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού και μιας σειράς δοκιμασμένων εργαλείων, πρακτικών και μεθοδολογιών που μπορούν να προσεγγίσουν και να παρακινήσουν τους μαθητές να μάθουν σχετικά με την ΕΕ, απευθυνόμενοι επίσης σε άτομα που διατρέχουν κίνδυνο κοινωνικού αποκλεισμού και πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου. Οι παίκτες του παιχνιδιού είχαν την επιλογή να ακολουθήσουν «το μονοπάτι της Σοφίας του Σωκράτη» ή άλλα μονοπάτια και μέσα από μία περιπέτεια γνώσης να φτάσουν σε εποικοδομητικότατο διάλογο εννοιών. Στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας, θα πραγματοποιηθούν σχολαστικές αναβαθμίσεις και παρεμβάσεις παρακολούθησης στις 6 στοχευμένες χώρες της ΕΕ (Ιταλία, Ελλάδα, Πορτογαλία, Κύπρο, Αυστρία, Γαλλία) που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.

Στο GEM IN συμμετέχει η ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας ως εταίρος. Συνολικά συμμετέχουν 10 οργανισμοί από 6 διαφορετικές χώρες και συγκεκριμένα:

  1. Ιταλία, o εκπαιδευτικός οργανισμός CESIE και το Liceo Classico Vittorio EmanueleIIe
  2. Ελλάδα, η ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας και το ΠΕΚΕΣ ΔΕ και ο οργανισμός Symplexis
  3. Πορτογαλία, η εκπαιδευτική δομή Casa de Professor υπεύθυνη για επιμορφώσεις εκπαιδευτικών και ο οργανισμός INNOVA+
  4. Κύπρος, The Grammar School Nicosia και ο οργανισμός Cardet
  5. Αυστρία, ο ευρωπαϊκός οργανισμός VereinMultikulturel με χρόνια εμπειρία στην διαπολιτισμική εκπαίδευση
  6. Γαλλία, Στρασβούργο, ο οργανισμός ALDA-Association of Local Democracy, συντονίζει τοπικά δίκτυα για τη Δημοκρατία με ευρωπαϊκό δίκτυο σε 42 χώρες και 250 μέλη τοπικές, περιφερειακές αρχές κλπ.

H εναρκτήρια συνάντηση πραγματοποιήθηκε στις 11 και 12 Μαρτίου 2020 και συμμετείχαν 2 εκπρόσωποι από κάθε οργανισμό. Την ΠΔΕ εκπροσώπησαν η κα Αγγελική Γαριού (Επιστημονικά υπεύθυνη του σχεδίου και Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕΚΕΣ ΔΕ) και η κα  Έλενα Σαρλή (Συντονίστρια του προγράμματος και Προωθήτρια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας). Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκε ο προβληματισμός για την αδυναμία υλοποίησης των δια ζώσης συναντήσεων για κάποιο χρονικό διάστημα όμως επίσης υπογραμμίστηκε η ανάγκη επικέντρωσης σε όλες τις λοιπές δραστηριότητες που προβλέπει η υλοποίηση του έργου και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να προχωρήσει λαμβάνοντας υπόψη τις υπάρχουσες συνθήκες.   Τέλος όλοι συμφώνησαν ότι πρώτιστη μέριμνα όλων των συμμετεχόντων και των φορέων που εκπροσωπούν είναι η ασφάλεια και η υγεία σε παγκόσμιο επίπεδο ακολουθώντας τις οδηγίες προφύλαξης της εκάστοτε χώρας και ανανέωσαν το ραντεβού τους για την επόμενη διαδικτυακή ή μη συνάντηση ελέγχου της πορείας του έργου και προγραμματισμού των επόμενων δράσεων.

Μείνετε συντονισμένοι…η ιστοσελίδα του προγράμματος θα βρίσκεται σε λίγο στον αέρα!!

Μπορείτε να ενημερώνεστε και από τις σελίδες της ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας για τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα:

Ευρωπαϊκά Προγράμματα ΠΔΕΔΕ Facebook

https://www.facebook.com/%CE%A0%CE%94%CE%95%CE%94%CE%95-Regional-Directorate-of-Education-of-Western-Greece-EU-Projects-108906960678265