Το Γυμνάσιο Γαβαλούς Αιτωλοακαρνανίας και η εκπαιδευτικός του Τηλιγάδα Ουρανία, υπεύθυνη επικοινωνίας του προγράμματος KA2 Erasmus+ με τίτλο “Analyse de la Biodiversité et des Cultures pour un Développement plus Durable” με κωδικό έγκρισης 2018-1-FR01-KA229-047667, μας μεταφέρει την κατά γενική ομολογία των συμμετεχόντων αξέχαστη εμπειρία της επίσκεψής τους σε σχολείο εταίρο στην Ιταλία ως εξής:

Δευτέρα 21 Ιανουαρίου
Συνάντηση των ομάδων του γαλλικού και ελληνικού σχολείου στο αεροδρόμιο της Μπολόνια

Επίσκεψη του σχολείου και υποδοχή με μουσική  :

Η ιταλική ομάδα μας ευχήθηκε το Καλώς Ήρθατε, μας ξενάγησαν στις αίθουσες διδασκαλίας, το γυμναστήριο, την αίθουσα εκδηλώσεων και προβολών και τα εργαστήρια του σχολείου. Στη συνέχεια, στην αίθουσα παρουσιάσεων, η ορχήστρα του σχολείου έπαιξε κλασσικά ιταλικά μουσικά κομμάτια, τον εθνικό τους ύμνο και τον ύμνο του σχολείου, συνοδευόμενα από την πολυάριθμη χορωδία μαθητών.

Το βράδυ, οι μαθητές συνοδεύτηκαν από τους γονείς των οικογενειών στα σπίτια όπου θα φιλοξενούνταν.

Τρίτη 22 Ιανουαρίου

Μάθημα ιταλικών σε μικρές μεικτές ομάδες (ιταλών, γάλλων και ελλήνων μαθητών)
«Παρουσιάζω τον εαυτό μου» : επίθετο, όνομα. Ηλικία, εθνικότητα, αγαπημένα χρώματα, χαρακτήρας …. Γραπτές και προφορικές δραστηριότητες. Οι μαθητές ετοίμασαν ετικέτες με τα στοιχεία τους και τα κόλλησαν σε έν
α μεγάλο πίνακα!

 Παιχνίδι χαμένου θησαυρού : Ανακαλύπτω τα μνημεία της πόλη
Οι μαθητές έπρεπε να βρουν μέσα στην πόλη διάφορα μνημεία και να απαντήσουν σε 9 ερωτήσεις και τέλος να βγάλουν μια
selfie μπροστά σε ένα σιντριβάνι. Παρά το τσουχτερό κρύο οι μαθητές επέστρεψαν ευχαριστημένοι και χαμογελαστοί με τις απαντήσεις στο χέρι! 

Μεσημεριανό sandwich που δίδονταν από τις οικογένειες. Κάθε μέρα, οι μαθητές έφερναν από το σπίτι φιλοξενίας sandwich, snack, χυμούς φρούτων και γλυκά και έπαιρναν το γεύμα τους στο γυμναστήριο του σχολείου. Ήταν μια ωραία ευκαιρία να χαλαρώσουν και να επικοινωνήσουν μεταξύ τους!

Απόγευμα:  Έρευνα για περισσότερες πληροφορίες και μετάφραση στα γαλλικά για να ετοιμάσουν ένα τουριστικό φυλλάδιο.
Μετάφραση των αντίστοιχων κειμένων με τα μνημεία που εντόπισαν το πρωί και δακτυλογράφηση σε
Word.

Τετάρτη 23 Ιανουαρίου

08.00-9.30 Μάθημα Ιταλικών
Πηγαίνω σε μια πιτσαρία ή ένα εστιατόριο ή ακόμη σε ένα ζαχαροπλαστείο (
gellateria) και δίνω παραγγελία.   

09.45- 13.00:  Η Όπερα σύμβολο της πολιτιστικής ταυτότητας της Ιταλίας
‘Ένας καθηγητής-τενόρος της όπερας έμαθε σε μαθητές και καθηγητές συνοδούς να τραγουδούν ένα κομμάτι, το πιο γνωστό της όπερας του
G. Verdi « Nabucco »,  Va Pensiero και στο τέλος το τραγούδησαν karaoké.  Πρώτη εμπειρία για τους μαθητές! Στη συνέχεια, σε ένα εργαστήριο πληροφορικής, οι μαθητές βρήκαν πληροφορίες για το έργο και τη ζωή του G. Verdi και τις μετέφρασαν στα γαλλικά.


 

 

14.00-16.00 Παραδοσιακοί χοροί της Ιταλίας, Γαλλίας και Ελλάδας
Όλοι οι μαθητές συμμετείχαν και έμαθαν διάφορους χορούς και την προέλευσή τους.  Έμαθαν και χόρεψαν το συρτάκι και το χασαποσέρβικο!

Πέμπτη 24 Ιανουαρίου

08:00 –10:00  Επίσκεψη του Δημοτικού Σχολείου της περιοχής
Μάθημα ιταλικών στο Δημοτικό : παιδικό ιταλικό παραδοσιακό τραγούδι “
Ci vuole un fiore”.

 

Υπέροχη υποδοχή από δασκάλες και μικρούς μαθητές. Μας προσέφεραν χυμούς, καφέ, bruschettes με ελαιόλαδο και ρίγανη.
10.30 Πολιτιστική κληρονομιά της πόλης: επίσκεψη στο Μουσείο Κοσμήματος με εργαστήριο δραστηριοτήτων  (1η ομάδα).
Αφού επισκεφτήκαμε το Μουσείο και μάθαμε την ιστορία της βιοτεχνίας κατασκευής κοσμημάτων και πολλών μεταλλικών αντικειμένων τα οποία εξήγαγαν σε γειτονικές ευρωπαϊκές και μεσογειακές χώρες, οι μαθητές κατασκεύασαν τα δικά τους κοσμήματα (δαχτυλίδια, βραχιόλια, κολλιέ και διαδήματα) με υλικά που τους παρείχε το Μουσείο. Δεχτήκαμε τα συγχαρητήρια των υπευθύνων για το ταλέντο της δικής μας ομάδας!

10.30 Πολιτιστική κληρονομιά : επίσκεψη στο Μουσείο Μusée Guiseppe Diotti με εργαστήριο (2η ομάδα)
Ο
Giuseppe Diotti γεννήθηκε το 1779 à Casalmaggiore και ήταν μεγάλος ζωγράφος της εποχής. Μετά την επίσκεψη του Μουσείου οι μαθητές είδαν μια εποχική έκθεση με θέμα τη Mafalda, μια φιγούρα κόμικς για τα 50 χρόνια στην Ιταλία. Οι μαθητές εμπνεύστηκαν από την έκθεση και τη ζωγράφισαν με το δικό τους τρόπο.

14.00-15.30 Sport : Παραδοσιακά παιχνίδια
Ένας καθηγητής μας προμήθευσε διάφορα παλιά παιχνίδια για να κάνουν διάφορες παραδοσιακές δραστηριότητες, όπως σανίδες για περπάτημα δυο ατόμων, τράβηγμα τριχιάς από δυο ομάδες, τσουβαλοδρομίες και ξυλοπόδαρα.
Όλες αυτές οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν σε ένα κλειστό φουσκωτό στάδιο του σχολείου.

Παρασκευή 25 Ιανουαρίου

Εκδρομή και επίσκεψη ενός εργοστασίου παρασκευής παρμεζάνας και την παρτίδα του G. Verdi .

Επισκεφτήκαμε ένα εργοστάσιο παρμεζάνας, οι μαθητές είδαν από κοντά τη διαδικασία παρασκευής, δοκίμασαν αυτό το πασίγνωστο τυρί 12 και 24 μηνών ωρίμανσης, μας προσέφεραν δώρα και  έκαναν ψώνια για τις οικογένειές τους.

 

Roncole Verdi είναι μια αγροικία όπου γεννήθηκε ο συνθέτης και η οικογένειά του είχε πανδοχείο, παντοπωλείο και αποθήκη με βαρέλια κρασιού.

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε την οικία Barezzi, την οποία σύχναζε ο Verdi  από την ηλικία των 10 ετών και μυήθηκε στην κλασσική μουσική. Παντρεύτηκε την κόρη του ιδιοκτήτη Antonio Barezzi, Margherita.

Busseto : Επίσκεψη μιας καθολικής εκκλησίας, του Αποστόλου St Bartholomeo, βόλτα στην πόλη και το απόγευμα πήγαμε στο θέατρο του Verdi, στο Δημαρχείο της πόλης. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για την υπόθεση της “Traviata” του Verdi και να ακούσουν απαγγελίες στίχων από μαθητές και μερικά αποσπάσματα της όπερας.

Αποχαιρετιστήρια Μουσικοχορευτική βραδιά στο γυμναστήριο του σχολείου με πολύ χορό, τραγούδια από όλες τις χώρες και πολλή διασκέδαση! Υπήρχε πλούσιος μπουφές με ιταλικά εδέσματα και γλυκά.
Τέλος έγινε η Απονομή Βεβαιώσεων Συμμετοχής στους μαθητές.

Σάββατο 26 Ιανουαρίου
Μάθημα ιταλικών: Οι μαθητές έπρεπε να γράψουν ένα απλό κείμενο (καθοδηγούμενο) σχετικά με το τι τους άρεσε στην Ιταλία. Τους δόθηκε βοηθητικό λεξιλόγιο και ρήματα.
Στη συνέχεια προβολή βίντεο 30 λεπτών με τη ζωή της Άννας Φρανκ, ημέρα μνήμης του Ολοκαυτώματος.

Εργαστήριο ιταλικής κουζίνας : Όλοι οι μαθητές συμμετείχαν και ετοίμασαν διάφορες συνταγές (πίτσα, σαλάτες, σάντουιτς, γλυκά με αμύγδαλα κλπ). Δοκίμασαν τα εδέσματα που έφτιαξαν μόνοι τους και στη συνέχεια καθάρισαν όλους τους πάγκους, πάτωμα, κουζινικά κλπ. Μπράβο στους καθηγητές τους!

Ελεύθερο απόγευμα με την οικογένεια καθώς και την Κυριακή. Προορισμοί: Cremona, Parma, Modena ή Milan ? Ελεύθερος χρόνος για εκδρομές διάφορων πόλεων κοντά στο Casalmaggiore όπου είχαν χρόνο για επισκέψεις, ψώνια σουβενίρ και δώρων για τους γονείς.

Δευτέρα 28 Ιανουαρίου

Παρά την πρωινή ώρα και την κούραση, οι μαθητές έπρεπε να αποχαιρετήσουν τους φίλους τους, να τους ευχηθούν « au revoir » στην Ελλάδα, όπου θα τους υποδεχτούν στη Γαβαλού. Ήταν όλοι πολύ συγκινημένοι και ο αποχωρισμός ήταν δύσκολος!
Οι δύο ομάδες των γάλλων και ελλήνων έφυγαν γεμάτοι αναμνήσεις με όμορφες στιγμές που έζησαν μαζί με τις οικογένειες και επίσης γεμάτοι εμπειρίες που έζησαν καθ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού τους στην Ιταλία.

 

Προωθήτρια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας

Σαρλή Έλενα