Translate to:

Στο πλαίσιο του προγράμματος τηλεδιασκέψεων με θέμα: «Μαθαίνουμε να διδάσκουμε και σε άλλα περιβάλλοντα: Εμείς και η εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση» την Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2021 πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη προαιρετική επιμορφωτική συνάντηση με θέμα «Εργαλεία διαμορφωτικής αξιολόγησης /συνεχούς ανατροφοδότησης στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση». Το GEM IN βρέθηκε εκεί, αν και στο πιλοτικό στάδιο εφαρμογής του ακόμη και οι πρώτες εντυπώσεις των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών ήταν άκρως ενθαρρυντικές δίνοντάς μας περισσότερο ενθουσιασμό να συνεχίσουμε!!!!
Στην συνάντηση συμμετείχαν 25 εκπαιδευτικοί της 7ης Ενότητας Δημοτικών Σχολείων ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας, διοργανώθηκε από την κα Κατερίνα Νικολακοπούλου ΣΕΕ ΠΕ70 και συντόνισαν μαζί με την κα Αγγελική Γαριού, ΣΕΕ ΠΕ04, ΠΕΚΕΣ Δ.Ε. οι οποίες ανήκουν στην Επιστημονική Ομάδα του GEM IN, συγχρηματοδοτούμενου έργου Erasmus+ ΚΑ3 της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας.

 


Η συνάντηση σχεδιάστηκε με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, όπως αυτές έχουν εκφραστεί στις συναντήσεις των Ομάδων Σχολείων (coaching circles) του τρέχοντος μηνός και ως στόχοι της τέθηκαν:
Ο Σχεδιασμός & Υλοποίηση δραστηριοτήτων Διαμορφωτικής Αξιολόγησης κατά
την εξ Αποστάσεως εκπαίδευση
• Εναλλακτικοί Τρόποι Παρουσίασης του περιεχομένου του νέου μαθήματος με στόχο την συμμετοχή και ενεργοποίηση των μαθητών/τριών, καθώς παρατηρείται σύμφωνα με τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς «κόπωση» των μαθητών στην εξΑΕ.
• Η υιοθέτηση εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων και συγκεκριμένα της «μάθησης μέσω παιχνιδιού», πχ. ως δραστηριότητας έκφρασης – εφαρμογής (πχ. GEM-IN Board game), αλλά και ως παιγνιώδους δραστηριότητας αξιολόγησης της μάθησης των παιδιών.
Κατά την διάρκεια του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί μέσα από το παράδειγμα της διδασκαλίας εννοιών Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, όπως της «πολιτειότητας», της «διαπολιτισμικής κοινωνίας» κλπ. συμμετείχαν βιωματικά στηνεφαρμογή εναλλακτικών διδακτικών τεχνικών παρουσίασης του περιεχομένου της μάθησης, πχ. «καταιγισμού ιδεών» για το «τι είναι πολίτης», «πώς θα ζωγράφιζαν έναν ευρωπαίο πολίτη» κλπ.


Ακολούθως, συζήτησαν την μεθοδολογία «μάθησης μέσω παιχνιδιού» και ήρθαν σε επαφή με το διαπολιτισμικό παιχνίδι GEMiN, ως δραστηριότητας έκφρασης, εφαρμογής που θα κινητοποιήσει τον μαθητή και θα τον εμπλέξει στην βαθύτερη κατανόηση των διδασκόμενων εννοιών και στην απόκτηση κοινωνικών και πολιτικών δεξιοτήτων. Στο πλαίσιο αυτό συμμετέχοντες αντάλλαξαν «καλές πρακτικές» αξιοποίησης του παιχνιδιού στην μαθησιακή διαδικασία.


Ο σχεδιασμός και η ένταξη και άλλων τεχνικών που ενεργοποιούν και εμπλέκουν τους μαθητές στην μαθησιακή διαδικασία απασχόλησε επίσης τους συμμετέχοντες, όπως με δραστηριότητες συνεργασίας των μαθητών σε «δυάδες», σε «μικρές ομάδες», παιχνίδια «ανάληψης ρόλων» πχ. ρόλων «δημοσιογράφων» και «πολιτών» που απαντούν σε σύντομες ερωτήσεις για την Ευρώπη κλπ. Καθόλη τη μαθησιακή διαδικασία συμμετείχαν σε εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία όπως κουίζ (polling Webex, chat) συννεφόλεξο (mentimeter), παιχνίδι καρτών (e-me content).

Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε με την διαμόρφωση της κάρτας των ευχών των συμμετεχόντων για το μέλλον, αξιοποιώντας ένα από τα εργαλεία αξιολόγησης που γνώρισαν κατά την διάρκεια του σεμιναρίου.
Το Σεμινάριο μέσα από εικόνες … Evaluation tool_ the example of GEMIN Αξιολόγηση-Εφαρμογή GemIn Ας ευχηθούμε...

 

Συνημμένα Αρχεία: