Οι κινητικότητες του1ου ΓΕΛ Αιγίου στην Ισπανία, στην Κροατία και στην Ιταλία

43

1η Μετακίνηση στην Ισπανία

Από 24-28 Απριλίου 2022 τρεις μαθήτριες του 1ου ΓΕΛ Αιγίου, η Καρακάση Βασιλική, η Σταυροπούλου Νεφέλη και η Φράγκου Μιράντα συνοδευόμενες από τον Δ/ντή του σχολείου κ. Ανδρέου Ηλία βρέθηκαν στην Βιτόρια της Ισπανίας στο σχολείο CIFP HOSTELERIA LHII στο πλαίσιο του Erasmus+ προγράμματος Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας «Be Europe Be Social (BEBS)». Συμμετείχαν επίσης καθηγητές και μαθητές από σχολεία της Γερμανίας, Ιταλίας, Τσεχίας και Λετονίας.

Οι μαθητές κάθε χώρας παρουσίασαν καταρχήν παραδείγματα κοινωνικής επιχειρηματικότητας στην περιοχή τους. Οι μαθητές του Ισπανικού σχολείου λόγω προηγούμενης ενασχόλησης με την “Κοινωνική Επιχειρηματικότητα” σε άλλο Erasmus πρόγραμμα πραγματοποίησαν εργαστήρια εξοικείωσης για τους μαθητές των άλλων χωρών. Όλοι οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν την κοινωνική επιχείρηση Bioalai και πήραν συνέντευξη από τους υπεύθυνους της επιχείρησης, επισκέφτηκαν επίσης την θερμοκοιτίδα κοινωνικής επιχειρηματικότητας Basaldea όπου υπήρξε σχετική ενημέρωση από τους υπεύθυνους και μετέβησαν στο IRSE (https://www.irsearaba.org/) και περιηγήθηκαν στην έκθεση παραδειγμάτων κοινωνικών επιχειρήσεων. Μετά από αυτές τις επισκέψεις οι μαθητές σε πολυεθνικές ομάδες επινόησαν την δική τους κοινωνική επιχείρηση και την παρουσίασαν σε όλους τους συμμετέχοντες.

Οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν σχετικό εργαστήριο από προσκεκλημένους εμπειρογνώμονες με θέμα «το ρόλο του σχολείου στην καθοδήγηση των μαθητών ως μελλοντικών κοινωνικών επιχειρηματιών». Η επίσκεψη περιελάμβανε επίσης δεξίωση στο City Hotel από τον δήμαρχο της Βιτόρια κ. Gorka Urtaran Agirre και ξενάγηση στην παλιά πόλη της Βιτόρια. Την τελευταία μέρα οι εκπαιδευτικοί συζήτησαν τις ενότητες μαθημάτων κοινωνικής επιχειρηματικότητας που θα αναπτυχθούν την επόμενη και τελευταία χρονιά υλοποίησης του έργου.  Το 1ο ΓΕΛ Αιγίου έχει αναλάβει τη δημιουργία και τη συντήρηση της πλατφόρμας για τις ενότητες αυτές. Ο βασικός στόχος του προγράμματος που είναι να αποκτήσουν οι μαθητές δεξιότητες κοινωνικής επιχειρηματικότητας, δηλ. να ευαισθητοποιούνται και να αναγνωρίζουν κοινωνικά προβλήματα και να τα επιλύουν επιχειρηματικά επιτεύχθηκε απόλυτα. Οι επισκέψεις και τα εργαστήρια κοινωνικής επιχειρηματικότητας ήταν απόλυτα επιτυχημένα και αποτελούν πολύτιμη παρακαταθήκη για την επιτυχία του προγράμματος.

2η Μετακίνηση στην Κροατία

Την εβδομάδα 1-7 Μαΐου 2022 πραγματοποιήθηκε η 3η κινητικότητα ανταλλαγής μαθητών στο πλαίσιο του προγράμματος «STEAMFUL» στο Όσιγιεκ της Κροατίας.

Το έργο STEAMFUL έχει ως βάση υλοποίησης την προσέγγιση STEAM (Science-Technology-Engineering-Art-Mathematics) δηλ. την διεπιστημονική μάθηση που βασίζεται σε προκλήσεις. Είναι μια προσέγγιση που εμπεριέχει τη διερεύνηση, την ανακάλυψη, τον προβληματισμό, την φαντασία. Η πρόκληση που έπρεπε να αντιμετωπίσουν οι μαθητές ήταν η προστασία της Δημοκρατίας από τις παραπλανητικές ειδήσεις (fake news). Την ελληνική αποστολή αποτελούσαν οι μαθήτριες Μπομποτσιάρη Αθηνά, Φάκου Ελένη, Παλαιολογοπούλου Κων/να, Μπλιάγκα Μαρία Αλεξάνδρα και Σταμοπούλου Γεωργία και συνόδευαν οι εκπαιδευτικοί Διαμαντόπουλος Νικόλαος και Σπυρίδων Ποταμίτης. Την πρώτη ημέρα οι συμμετέχοντες από την Κροατία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, την Εσθονία και την Ελλάδα μετά από μια ευχάριστη δραστηριότητα γνωριμίας, παρακολούθησαν μια διάλεξη του αντιδημάρχου της περιοχής με θέμα «Τι είναι δημοκρατία;» και συζήτησαν μαζί του σχετικά θέματα.  Ακολούθησε ξενάγηση στο Όσιγιεκ από ομάδα μαθητών του Κροατικού σχολείου.

Την δεύτερη ημέρα οι μαθητές αρχικά παρακολούθησαν ένα εργαστήριο με θέμα τις παραπλανητικές ειδήσεις και στην συνέχεια επισκέφτηκαν μια εταιρία Πληροφορικής όπου τους παρουσιάστηκαν από τους ιθύνοντες οι κυβερνοαπειλές και οι τρόποι αντιμετώπισής τους. Στην συνέχεια οι μαθητές παρουσίασαν τις εργασίες που υλοποίησαν κατά την περίοδο που ακολούθησε την προηγούμενη συνάντηση στην Βαρκελώνη και η οποία αφορούσε μια καμπάνια crowdfunding. Το απόγευμα της ίδιας μέρας ακολούθησε ένα ακόμα εργαστήριο με θέμα τα fake news. Τις επόμενες 3 ημέρες οι μαθητές από τις 6 χώρες ήρθαν σε επαφή μια πολύ καινοτόμα μεθοδολογία, αυτή του Hackathon, η οποία βασίζεται στα ακόλουθα βήματα: ανατέθηκε στους μαθητές μια πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπίσουν – πώς μπορούμε να προστατεύσουμε την Δημοκρατία από τις παραπλανητικές ειδήσεις.  Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας όλες οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν καλύτερα συμμετέχοντας σε κοινά δείπνα και επίσης απόλαυσαν αθλητικές δραστηριότητες (ποδηλασία και κανό) σε ένα καταπράσινο οικοσύστημα λίγο έξω από την πόλη. Παράλληλα οι συντονιστές καθηγητές είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν σχετικά με την πορεία και τον σχεδιασμό του έργου. Ο αποχαιρετισμός των αποστολών έγινε σε κλίμα συγκίνησης ευχαριστώντας παράλληλα και τους οικοδεσπότες για την άψογη διοργάνωση της επίσκεψης και τη ζεστή φιλοξενία τους.

3η Μετακίνηση στην Ιταλία

 Την ίδια εβδομάδα, 1-7 Μαΐου, υπήρξε και δεύτερη κινητικότητα, καθώς μια ομάδα 5 μαθητών και 2 καθηγητών ταξίδεψε στην Τσεζένα της Ιταλίας στο πλαίσιο του Erasmus+ προγράμματος «Active Learning Academy – Ενεργή Ακαδημία Μάθησης» (πρόκειται για πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχουν σχολεία από την Κύπρο, την Πολωνία και την Ισπανία). Η Τσεζένα είναι μια γραφική πόλη 100.000 κατοίκων στη Βόρεια Ιταλία με μεσαιωνική αρχιτεκτονική, με το φρούριο Rocca Malatestiana να δεσπόζει στο κέντρο της και με τη Μαλατεστιανή βιβλιοθήκη η οποία υπήρξε η πρώτη δημόσια βιβλιοθήκη στην Ευρώπη.

Οι μαθητές που συμμετείχαν ήταν οι Βασίλης Αργυρόπουλος, Μιχαέλα Δαλιάνη, Βάλια Καρακάση, Κοσμάς Οικονόμου και Ιωάννα Παλούμπη και συνοδοί καθηγητές ο Διευθυντής του σχολείου Ηλίας Ανδρέου και ο καθηγητής Πληροφορικής Ηλίας Σπανός. Η θεματική της πενθήμερης συνάντησης αφορούσε σε θέματα τεχνολογίας και πιο συγκεκριμένα: (i) στην κατασκευή και προγραμματισμό του facebot και (ii) στην επέκταση των λογισμικών ForeignWords και AZandMore.Το facebot είναι ένα προγραμματιζόμενο, αυτοκινούμενο όχημα-ρομπότ, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα ανοιχτού υλικού/λογισμικού arduino. Οι μαθητές όλων των σχολείων δουλεύοντας σε μεικτές ομάδες ασκήθηκαν στον προγραμματισμό του καθώς και στην αξιοποίηση της κάμερας για αναγνώριση αντικειμένων.