Εκπαιδευτικοί από πέντε χώρες επισκέφθηκαν την Πάτρα στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ δράσης ΚΑ2 που υλοποιείται στο 16ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών – Κωστής Παλαμάς. Την εβδομάδα 4 – 8 Φεβρουαρίου, 16 εκπαιδευτικοί από Τουρκία (συντονίστρια χώρα), Βέλγιο, Πολωνία, Ιταλία και Ισπανία, πραγματοποιήθηκε στο Σχολείο η 4η συνάντηση εκπαιδευτικών στο πλαίσιο κινητικότητας για σκοπούς μάθησης, κατάρτισης, διδασκαλίας (Learning/Teaching/Training Activities).

Στόχοι του συγκεκριμένου προγράμματος ERASMUS+ με τίτλο L-ORATORY – Learning Obtained by Reinforced Attitudes Through Original Reading and Research by Youngsters (κατάκτηση της γνώσης από μαθητές, μέσα από την ανάγνωση αυθεντικών κειμένων και από έρευνα), έχει διάρκεια 2 χρόνια (2017 – 2019) είναι η γνωριμία των μαθητών με μαθητές άλλων χωρών, η ανάπτυξη τεχνικών ανάγνωσης, η εμπλοκή των γονέων στην αναγνωστική διαδικασία των παιδιών τους, η ενίσχυση θετικών στάσεων απέναντι στο βιβλίο, η αποδοχή της  διαφορετικότητας, η ανάγνωση και η δημιουργία εφαρμογών με τη χρήση νέων τεχνολογιών.

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, παρουσιάστηκαν οι δουλειές και τα επιτεύγματα των μικρών μαθητών. Τα παιδιά μεταξύ πολλών άλλων δημιούργησαν το δικό τους ηλεκτρονικό βιβλίο (εικονογραφημένη ιστορία), ηλεκτρονικό παιχνίδι (Scratch), παιχνίδια φιλαναγνωσίας και πρωταγωνίστησαν σε δύο θεατρικά έργα στην αγγλική γλώσσα, βασισμένα στα βιβλία του προγράμματος και τα παρουσίασαν στους φιλοξενούμενους εκπαιδευτικούς. Τέλος οι ίδιοι οι μαθητές έγραψαν τους στίχους δύο τραγουδιών στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα σχετικά με το πρόγραμμα. Ο μουσικός κ. Χάρης Πεγιάζης, γονέας μαθητή στο 16ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών – Κωστής Παλαμάς, συνέθεσε τη μουσική. Τα τραγούδια ηχογραφήθηκαν από τα παιδιά σε επαγγελματικό στούντιο και κυκλοφόρησαν σε CD για όλους τους μαθητές. Οι εμπειρίες και τα οφέλη των μαθητών είναι πολλά και σε διαφορετικά επίπεδα, σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος αλλά και μετά τη λήξη του.

Οι φιλοξενούμενοι εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν και συνομίλησαν με τον Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας κ. Γιαννόπουλο, με τον Δήμαρχο Πατρών κ. Πελετίδη, τον Αντιδήμαρχο κ. Πλέσσα, τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας κ. Πασσά, και τον αρμόδιο συντονιστή Εκπαίδευσης του Σχολείου κ. Αγγελόπουλο.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην αίθουσα προβολών της ΠΔΕΔΕ, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης κ. Γιαννόπουλος Κωνσταντίνος, τους υποδέχτηκε θερμά με μία σύντομη ομιλία κατά τη διάρκεια της οποίας υπογράμμισε τα πολλαπλασιαστικά οφέλη της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας από τη συμμετοχή των σχολικών μονάδων σε τέτοιου είδους στρατηγικές συνεργασίες και σε project εθνικά ή και διεθνή όπως αυτό του προγράμματος Erasmus+. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης αντάλλαξαν πληροφορίες και απόψεις από τη μέχρι τώρα εμπειρία τους στην υλοποίηση του σχεδίου L-ORATORY – Learning Obtained by Reinforced Attitudes Through Original Reading and Research by Youngsters, ενώ παρακολούθησαν μία σύντομη παρουσίαση για την οργανωτική αναδιοργάνωση των δομών της εκπαίδευσης στην Ελλάδα αλλά και το ρόλο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα και εν προκειμένω στο Erasmus+ από την Προωθήτρια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων της ΠΔΕΔΕ κ. Σαρλή Έλενας. Τέλος δόθηκαν σε όλους τους παρευρισκομένους αναμνηστικά διπλώματα.

  Κατά τη διάρκεια της παραμονής της αποστολής στην Πάτρα, όλοι οι Ευρωπαίοι Εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στα σημαντικά μνημεία της πόλης μας από τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου και αποκόμισαν τις καλύτερες εντυπώσεις από την πόλη της Πάτρας και από το Σχολείο.

Προωθήτρια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων ΠΔΕΔΕ

Σαρλή Έλενα