Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης του 8/θέσιου ΠΣΠΠ, Aλεξόπουλος Νικόλαος, Αγγελοπούλου Χριστίνα και Παπαδιονυσίου Βασιλική συνοδευόμενοι από τις εκπαιδευτικούς Παρούση Μαρία ΠΕ06 (υπεύθυνη του προγράμματος) και Κριπαροπούλου Αντιγόνη ΠΕ70, συμμετείχαν στη διακρατική εκπαιδευτική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Szkola Podstawowa Nr 2 in Gliwice,Poland, από τις 14 ως τις 18 Μαΐου στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ που υλοποιεί το σχολείο.
Την Κυριακή 13/05, φτάνοντας στον προορισμό μας, οι οικογένειες που ανέλαβαν τη φιλοξενία των παιδιών τα παρέλαβαν από το ξενοδοχείο. Είχε ήδη προηγηθεί η γνωριμία τους με τους γονείς των μαθητών μέσω email & skype. Οι γονείς ήταν υπεύθυνοι για τη μετακίνηση των παιδιών από και προς το σχολείο καθημερινά.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης διεξήχθηκαν οι εξής εκπαιδευτικές θεματικές ενότητες: Landscapes of Poland, Folk Culture, Polish and Other Languages, History through art & music.
Κάθε θεματική ενότητα ξεκινούσε με παρουσίαση, με τη χρήση πολυμέσων, που είχε προετοιμαστεί από τους μαθητές του σχολείου υποδοχής. Κατόπιν, οι φιλοξενούμενοι μαθητές, σχηματίζοντας μικτές ομάδες με Πολωνούς μαθητές, υλοποιούσαν συγκεκριμένες δραστηριότητες που άπτονταν του εκάστοτε θέματος. Μετά το πέρας των παραπάνω δραστηριοτήτων οι μαθητές καλούνταν να συμπληρώσουν ερωτηματολόγιο που αξιολογούσε τις νεοαποκτηθείσες γνώσεις αναφορικά με τις προαναφερθείσες θεματικές ενότητες.
 Στην τελετή υποδοχής από το πολωνικό σχολείο ακούστηκαν τραγούδια από κάθε συμμετέχουσα χώρα ενώ ακούστηκε το “Μενεξέδες και Ζουμπούλια” στα Πολωνικά ενώ το ρεφρέν αποδόθηκε από το σύνολο των μαθητών όλων των χωρών εξαιρετικά στα ελληνικά!!
Έγιναν κοινές δραστηριότητες που είχε προετοιμάσει η κάθε χώρα σύμφωνα με τις θεματικές (π.χ. οι Έλληνες μαθητές κάλεσαν τους μαθητές των άλλων χωρών να δουν τα γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας μας, παρουσιάζοντας τα πιο σημαντικά αξιοθέατα σε κάθε περιοχή μέσα από στοχευμένα βίντεο και ακολούθως να τοποθετήσουν πάνω σε πλαστικοποιημένους χάρτες της Ελλάδας καρτελάκια με τα αξιοθέατα που είχαν δει ενώ ολοκλήρωσαν τη διδακτική ώρα χορεύοντας χασαποσέρβικο κάτι που απόλαυσαν πάρα πολύ) και πολυμεσικό μάθημα Ιστορίας της Πολωνίας μέσω της τέχνης και της μουσικής. Ακόμη προς τιμήν των φιλοξενούμενων σχολείων δόθηκε μίνι συναυλία από σπουδαστές του μουσικού σχολείου του Gliwice στην οποία ακούστηκαν έργα του Πολωνού συνθέτη Chopin.
 
Επίσης έγινε θεατρική δραστηριότητα με τον Πολωνικό μύθο “O δράκος του πύργου Wawel” ο οποίος χωρίστηκε σε 5 πράξεις και κάθε ομάδα έκανε τη δραματοποίηση και ετοίμασε τα σκηνικά…το αποτέλεσμα του οποίου ήταν εκπληκτικό. Επίσης μαθητές και εκπαιδευτικοί διδάχτηκαν παραδοσιακούς χορούς της Πολωνίας στο πολιτιστικό κέντρο τραγουδιού και χορού “Polish National Song and Dance Ensemle” , γνώρισαν την παραδοσιακή λαϊκή τέχνη μέσα από την χαρτοκοπτική, την Πολωνική γλώσσα σε σύγκριση με τις άλλες γλώσσες και τη δημιουργία πολυγλωσσικού λεξικού, κατασκευάσαν το χάρτη της Πολωνίας, έπαιξαν παιχνίδια αλληλεπίδρασης και συνεργασίας στο γυμναστήριο του σχολίου, παιχνίδι των Quiz με πολλές εκπλήξεις και γνώσεις κ.α.


Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων και των στόχων τους επισκέφτηκαν την Κρακοβία θαυμάζοντας το Wawel Royal Castle και τον Καθεδρικό Ναό της Κρακοβίας. Αρχιτεκτονικά πρόκειται για ένα παζλ αρχιτεκτονικών ρυθμών με έμφαση στον γοτθικό ρυθμό που μαγνητίζει το βλέμμα του επισκέπτη. Κατόπιν είδαν το εκπληκτικό αναγεννησιακό παρεκκλήσι του Σίγκμουντ με τον επίχρυσο τρούλο καθώς και τον πύργο. Η ομώνυμη καμπάνα ζυγίζει πάνω από 10 τόνους ακούγεται χιλιόμετρα μακριά!
Το κάστρο Wawel Royal συγκεντρώνει μια σπουδαία συλλογή από μεσαιωνικά, γοτθικά, αναγεννησιακά και μπαρόκ κτίσματα πίσω απ’ τα τείχη του, με πλούσιους θησαυρούς.
Αρχικά, έγινε ξενάγηση στο εσωτερικό του κάστρου και γνωριμία με την ιστορία του όπου ανακαλύψαμε και μάθαμε, μαθητές και εκπαιδευτικοί, την ιστορία του Dragon’s Den (Φωλιά του Δράκου), τη θρυλική σπηλιά που κατοικούσε το τρομερό τέρας της Κρακοβίας. Η είσοδος της κοσμείται από το μπρούτζινο άγαλμα του δράκου που βγάζει και αληθινές φωτιές!
Η περιήγηση συνεχίστηκε στον ναό της St.Mary’s στο Main Square στην τεράστια μεσαιωνική πλατεία της Κρακοβίας. Εκεί δεσπόζει ο ναός της Παναγίας. Κάθε ώρα, ακούγεται ένας συγκεκριμένος ήχος τρομπέτας (που αποκαλείται Χεϊνάλ μαριάτσι) από τη κορυφή του ψηλότερου από τα δύο κωδωνοστάσια. Στο μέσο της μελωδίας ηχεί πένθιμος τόνος ώστε να τιμήσουν τον διάσημο τρομπετίστα του 13ου αιώνα ο οποίος δέχθηκε βέλος στο λαιμό, ενώ προειδοποιούσε τη πόλη για την επίθεση των Μογγόλων. Το σήμα αντηχεί σε όλη την πόλη και μεταδίδεται ζωντανά από τον εθνικό πολωνικό ραδιοφωνικό σταθμό 1.
Ακόμη βρέθηκαν  στην εκκλησία του Αγίου Ανδρέα, ο οποίος βρίσκεται νότια της εκκλησίας του Αγίου Πέτρου και του Αγίου Παύλου, που χτίστηκε μεταξύ 1079-1098. Εκείνη την εποχή η εκκλησία σχεδιάστηκε ως καταφύγιο για στρατιωτική επίθεση. Πρόκειται για τη μοναδική εκκλησία στην Κρακοβία που αντιστάθηκε στη μογγολική επίθεση το 1241. Οι 12 απόστολοι δεσπόζουν μπροστά από την εκκλησία.
Δεν παρέλειψαν την επίσκεψη στο Collegium Maius — το παλαιότερο από τα πανεπιστημιακά κτίρια, που χτίστηκε το 1364 ως τμήμα του Πανεπιστημίου της Κρακοβίας. Το έργο ολοκληρώθηκε το 1400 και έχει διατηρήσει τη γοτθική του μορφή. Διαθέτει μια όμορφη αυλή και αίθουσες, των οποίων η communis stuba θεωρείται ότι είναι η πιο σημαντική.
Τέλος είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τον Radiotower του Gliwice, ύψους 118 m. Πρόκειται για ξύλινη κατασκευή, (τη δεύτερη ψηλότερη στην Ευρώπη), και ονομάζεται “the Silesian Eiffel Tower” από τους ντόπιους, λόγω της ομοιότητάς του με τον πύργο του Eiffel στο Παρίσι. Η ιστορία του πύργου έχει ως εξής: Στις 31 Αυγούστου του 1939, τα Γερμανικά SS πραγματοποίησαν προβοκατόρικη επίθεση στον πύργο, ντυμένοι ως Πολωνοί στρατιώτες, για να αιτιολογήσουν την εισβολή τους στην Πολωνία.



Ύστερα από επισταμένη ανάλυση των ερωτηματολογίων που δόθηκαν τόσο στους φιλοξενούμενους μαθητές όσο και τους εκπαιδευτικούς προκύπτουν τα ακόλουθα:
1. Η πλειονότητα των μαθητών απάντησε θετικά στο ερώτημα πόσο ελκυστικές ήταν οι δραστηριότητες στο σύνολό τους. Εκείνη που απόλαυσαν περισσότερο αφορούσε την επίσκεψη μας στην Κρακοβία και ακολούθησαν οι δραστηριότητες Traditional dances. Όλοι οι μαθητές ήταν κατενθουσιασμένοι με τους παραδοσιακούς χορούς και τις παραδοσιακές ενδυμασίες που μάλιστα τις δοκίμασαν.
2. Ως προς την ομαδοσυνεργατικότητα όλοι δήλωσαν ότι είχαν ενεργό συμμετοχή ακόμη και όταν κάποιες δραστηριότητα δεν ήταν η αγαπημένη τους. Αυτό επιβεβαιώνεται και από τους επιβλέποντες εκπαιδευτικούς.
3. Κατά τη γνώμη των μαθητών, όλες οι σχεδιασμένες από τη χώρα υποδοχής δραστηριότητες τους βοήθησαν να αποκτήσουν καινούργιες γνώσεις αλλά και κάποιες δεξιότητες στην ξένη γλώσσα. Η πλειονότητα των μαθητών δήλωσε ότι οι θεματικές ενότητες, κατά σειρά προτεραιότητας, “Polish & other languages” & “Landscapes of Poland” ήταν εκείνες που τους ωφέλησε περισσότερο ως προς την εκμάθηση νέου λεξιλογίου.
Οι εκπαιδευτικοί, από την πλευρά τους, δήλωσαν ότι οι δραστηριότητες βοήθησαν την προώθηση τόσο των προσληπτικών (reading, listening) και παραγωγικών (speaking, writing) δεξιοτήτων όσο και της ομαδοσυνεργατικότητας.
Συμπερασματικά μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι όλες οι δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν από τη χώρα υποδοχής εκπληρώνουν τις κατευθυντήριες γραμμές κι απαιτήσεις που τέθηκαν κατά το σχεδιασμό του προγράμματος.