Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία η πρώτη σχολική χρονιά της τριετούς συνεργασίας ERASMUS+ PROGRAMME KA 2 “European Schools Go Green” του σχολείου μας , του 2ου Γυμνασίου Αμαλιάδας, με το Goethe Gymnasium του Κάσελ της Γερμανίας και το Galileo Galilei Technical High School της Γένοβα της Ιταλίας. Τους μαθητές σε αυτήν τους την προσπάθεια τους υποστηρίζουν:
Ανδρέου Αικατερίνη
Εικαστικός / Εκπαιδευτικός ΠΕ08/Υπεύθυνη προγράμματος
Erasmus+ “ European Schools Go Green” 2017 – 2020 2ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας
Οι εκπαιδευτικοί της παιδαγωγικής ομάδας Erasmus+ του 2ου Γυμνασίου Αμαλιάδας
Ανδρέου Αικατερίνη, Βασιλόπουλος Γρηγόρης, Καρβουνιάρη Έφη, Ραμπαβίλα Αντωνία,
Σαλβάνου Σταυρούλα, Σπυρόπουλος Χαράλαμπος, Τζαβάρα Μαρία, Χάρδα Ελένη
και φυσικά Ο Διευθυντής του 2ου Γυμνασίου Αμαλιάδας Αντώνιος Γούναρης του οποίου ακολουθεί των πεπραγμένων δημόσιο ευχαριστήριο μήνυμα.  

“Στη διάρκεια της φετινής εποικοδομητικής και γεμάτης χρονιάς γνωρίσαμε δύο μεγάλα με σπουδαία ιστορία και επιτεύγματα σχολεία, παρουσιάσαμε την περιοχή και το σχολείο μας και τους δραστήριους, εργατικούς και δημιουργικούς μαθητές μας, επικοινωνήσαμε, μελετήσαμε το θέμα μας τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τις ολέθριες επιπτώσεις της ανθρώπινης ασυδοσίας στη Φύση, την κλιματική αλλαγή, την πιθανότητα ενός ζοφερού μέλλοντος, την αειφόρο ανάπτυξη και την οικολογική ισορροπία. Εστιάσαμε στην ανάγκη ευρύτερης συνεργασίας των ευρωπαϊκών σχολείων , επιμόρφωσης και δημιουργικότητας. Δραστηριοποιηθήκαμε και εκτός σχολείου συμμετέχοντας σε δράσεις με οικολογικό χαρακτήρα, επισκεφθήκαμε εικαστικές εκθέσεις εμπνευσμένες από τη σχέση μας με τη φύση όπως την έκθεση Land Art Cinema Project  στον νέο Πολυχώρο Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων Αμαλιάδας κ.α.
Ανταλλάξαμε με τους συνεργάτες μας μέσω διαδικτύου και αναπτύξαμε  με τη χρήση ψηφιακών μέσων ιδέες και εργασίες, μελετήσαμε και συλλέξαμε πληροφορίες, μοιραστήκαμε εικόνες της καθημερινής και σχολικής ζωής και του τρόπου εργασίας μας και συνεργαζόμενοι σε καθημερινή σχεδόν βάση δημιουργήσαμε πολυποίκιλο αναλογικό και ψηφιακό υλικό.
Με ομαδοσυνεργατική στρατηγική οι εκπαιδευτικοί της παιδαγωγικής ομάδας ενίσχυσαν τη  δημοκρατική αγωγή και κοινωνικοποίηση των μαθητών. Καλλιεργήθηκαν η ανάπτυξη συνεργατικού πνεύματος, η συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων και καλλιέργεια δεξιοτήτων με αποτέλεσμα να προαχθεί το συναίσθημα κοινωνικής ευθύνης.

Οι μαθητές δημιούργησαν λογότυπα, εικαστικά έργα, κόμικς, blog με αναρτήσεις σχετικές με το πρόγραμμα, τις δραστηριότητς και τις εργασίες μας.
Μυήθηκαν στον κόσμο του eTwinning και τις διαδικτυακές πλατφόρμες επικοινωνίας και συνεργασίας των ευρωπαικών σχολικών κοινοτήτων.
Συνεργαστήκαμε με διαδικτυακά διαδραστικά συνεργατικά ψηφιακά εργαλεία, συνθέσαμε ψηφιακές  παρουσιάσεις, δημιουργήσαμε εικονική γκαλερί ζωγραφικών έργων (virtual online art gallery) με τα πρώτα έργα των μαθητών. Παράλληλα στη διάρκεια της χρονιάς και με όλο το βάρος του σχολικού προγράμματος  προετοιμάσαμε την επίσκεψη των συνεργατών μας και δημιουργήσαμε υλικό για την εβδομάδα εργασιών μας, όπως ποικίλα φύλλα εργασίας, οδηγούς και τουριστικό υλικό, μίνι λεξικά και ενημερωτικό υλικό για τις οικολογικές, πολιτιστικές και εκπαιδευτικές δράσεις στην περιοχή μας αλλά και σε όλη την Ελλάδα.

Συνεργαστήκαμε με οικολογικά πολιτιστικά και εκπαιδευτικά ιδρύματα και φορείς και ενημερωθήκαμε για τα αντίστοιχα στις χώρες των εταίρων μας.
Είχαμε τακτικές  συναντήσεις στην νέα ειδικά διαμορφωμένη και εξοπλισμένη αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου μας, με μαθητές , γονείς, αλλά και τους μαθητές και καθηγητές των σχολείων του εξωτερικού μέσω τηλεδιασκέψεων στην  ευρωπαική πλατφόρμα eTwinning όπου και αναρτούμε επίσης και ανταλάσσουμε όλο  το υλικό με τους συνεργάτες μας.
Στην αρχή της χρονιάς, τον Οκτώβριο του 2017, είχε στεφθεί με επιτυχία και η πρώτη οργανωτική συνάντηση των υπεύθυνων καθηγητριών του προγράμματος και των τριών σχολείων, στο Goethe Gymnasium , το οργανωτικό σχολείο του «European Schools Go Green”, στο Κάσελ της Γερμανίας.
Η κορυφαία όμως στιγμή της χρονιάς ήταν η δεύτερη  συνάντηση με τους εταίρους μας που πραγματοποιήθηκε στην Αμαλιάδα, γιατί συμμετείχαν μαθητές και από τις τρεις χώρες!
Όλο τον Χειμώνα οι προετοιμασίες ήταν εντατικές . Αφιερώθηκε με ενθουσιασμό πολύς χρόνος από τον ελάχιστο ελεύθερο των μαθητών, των οικογενειών και του σχολικού περιβάλλοντος ώστε να οργανωθεί κάθε πτυχή της όσο το δυνατόν πιο ζεστής και πολύπλευρης φιλοξενίας και επιτυχημένης συνεργασίας. Το ενδιαφέρον και η προσφορά ήταν μεγάλο μάθημα για όλους μας σε πολύ δύσκολες εποχές. Κι έτσι οι μαθητές των δύο σχολείων που μας επισκέφθηκαν μαζί με τους καθηγητές τους είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το σχολείο μας, τον τόπο, την ιστορία της επιστήμης και της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα , τον πολιτισμό, τη μοναδική φύση και την φιλοξενία της περιοχής μας και της χώρας μας.
Η εβδομάδα 23 – 27 Απριλίου 2018 ήταν η  αξέχαστη γεμάτη δραστηριότητες, ομαδικές εργασίες , ανακαλύψεις και δημιουργίες εβδομάδα. Οι μαθητές και εκπαιδευτικοί από την Γερμανία και Ιταλία μαζί με τους δικούς μας μαθητές , τις οικογένειες που τους φιλοξένησαν με μεγάλη χαρά και ζεστασιά, τους γονείς , κηδεμόνες και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας , με την στήριξη και φροντίδα των τοπικών αρχών και υπηρεσιών , συνέθεσαν μία δυνατή ανάμνηση και έφορο έδαφος για ένα καλύτερο μέλλον.
Αναλυτικά το πρόγραμμα περιελάμβανε:
Τη Δευτέρα 23 Απριλίου το πρωί υποδεχτήκαμε και ξεναγήσαμε τους Γερμανούς και Ιταλούς μαθητές και καθηγητές στο σχολείο μας. Οι μαθητές όλου του 2ου Γυμνασίου Αμαλιάδας αγκάλιασαν από την πρώτη στιγμή με ενθουσιασμό τους μεγαλύτερους από τους ίδιους σε ηλικία μαθητές επισκέπτες τους. Οι φιλοξενούμενοι εντυπωσιάστηκαν από την θερμή υποδοχή και ένιωσαν άνετα και εντάχθηκαν σύντομα στο περιβάλλον. Ο πρώτος κύκλος εργασιών έλαβε χώρα στην ειδικά διαμορφωμένη και εξοπλισμένη αίθουσα μας για το πρόγραμμα όπου κάθε σχολείο παρουσίασε και συζήτησε τις εργασίες της χρονιάς,  τα ζητούμενα και τα θέματα των  δραστηριοτήτων , επισκέψεων και εργασιών της εβδομάδας, τους τρόπους αξιοποίησης και διάχυσης των προϊόντων.  Το μεσημέρι φάγαμε όλοι μαζί κάτω από τα δέντρα της αυλής του σχολείου μας από τον πλούσιο μπουφέ τοπικής και διεθνούς κουζίνας που είχαν προετοιμάσει ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου μας. Το ίδιο απόγευμα επισκεφτήκαμε με το λεωφορείο που μας προσέφερε ο Δήμος Ήλιδας το κλειστό κολυμβητήριο της Αμαλιάδας όπου ξεναγηθήκαμε από τους αρμόδιους στον χώρο και ενημερωθήκαμε για την χρήση  της γεωθερμικής και ηλιακής ενέργειας στις εγκαταστάσεις του συστήματος εκμετάλλευσης της ηλιοθερμίας καθώς και της υπεδαφικής ομαλής γεωθερμικής ενέργειας χαμηλής ενθαλπίας, μέσω ανοικτών κάθετων γεωθερμικών εναλλακτών.
Στη συνέχεια απολαύσαμε το ηλιοβασίλεμα στην παραλία της Κουρούτας και καταλήξαμε σε εστιατόριο της περιοχής όπου παρέθεσε δείπνο ο Δήμαρχος Ήλιδας κ. Χρήστος Χριστοδουλόπουλος για τις ομάδες των τριών σχολείων , ο οποίος μας έκανε την τιμή και να υποδεχτεί θερμά τους συνεργάτες μας αλλά και απένειμε αναμνηστικά μετάλλια και διπλώματα του Δήμου Ήλιδας σε κάθε φιλοξενούμενο μαθητή και καθηγητή.

Την Τρίτη 24 Απριλίου 2018 επισκεφθήκαμε τον ανοιξιάτικη Αρχαία Ολυμπία, τον αρχαιολογικό χώρο και το Μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας και κάναμε ένα μεγάλο ταξίδι στο χρόνο και την κοινή μας ιστορία.  Μετά την αναλυτική ξενάγησή μας από τον υπεύθυνο αρχαιολόγο οι μαθητές επεξεργάστηκαν φύλλα εργασίας σε σχέση με την χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην αρχαιότητα. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το  Μουσείο Αρχαίας Τεχνολογίας Κοτσανά όπου εντυπωσιαστήκαμε από τα μοντέλα βασισμένα σε επιτεύγματα της αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας και παρατηρήσαμε , επεξεργαστήκαμε και χρησιμοποιήσαμε αρχαία επιστημονικά όργανα, εργαλεία και τα μηχανήματα μελετώντας την χρήση της ενέργειας πριν χιλιάδες χρόνια. Επιστρέψαμε κουρασμένοι και γεμάτοι.
Το βράδυ επισκεφθήκαμε το κέντρο της Αμαλιάδας και αλλάξαμε λίγο τους ρυθμούς της καθημερινότητας με νέα παιδιά που μιλούσαν μεταξύ τους τέσσερις γλώσσες, ελληνικά γερμανικά ιταλικά και αγγλικά, που κάνανε βόλτες σε μεγάλες παρέες, τρώγανε τοπικές νοστιμιές και γνώρισαν τις οικογένειες των συμμαθητών και συνεργατών τους αλλά και συνομίλησαν με τους ντόπιους
.
Την Τετάρτη 25 Απριλίου περάσαμε μία μέρα γεμάτη  επιστημονική μελέτη, με θέμα την φυσική και την ενέργεια, στον υπερσύγχρονο και οργανωμένο άρτια χώρο της  Εστίας Επιστημών της Πάτρας. Η θεματική ενότητα «Αναζητώντας τους νόμους της φύσης» οι διαδραστικές εκθέσεις και οι εμπνευσμένοι εργαζόμενοι της εστίας οδήγησαν τους μαθητές στο να παίξουν, να συνεργαστούν, να συλλογιστούν, να προβληματιστούν. Αναζήτησαν, επεξεργάστηκαν και ανέλυσαν με αφορμή επιστημονικά παιχνίδια, κατασκευές, μηχανισμούς, προβλήματα και θεωρίες υπό την καθοδήγηση των ειδικών επιστημόνων. Στο τέλος κατέληξαν μέσω του διαλόγου στις  λύσεις και τις ιδέες τους, τις οποίες παρουσίασαν διασκεδάζοντας με περισσή αυτοπεποίθηση στο ειδικό αμφιθέατρο. Μετά την τόση πνευματική εργασία περπατήσαμε στο ηλιόλουστο λιμάνι της Πάτρας και επιστρέψαμε για να ξαναβρεθούμε με τις οικογένειες στην Αμαλιάδα, να χαρούμε άλλο ένα ανοιξιάτικο βράδυ στο κέντρο της πόλης και να μοιραστούμε τις εντυπώσεις της ημέρας.
Την Πέμπτη 26 Απριλίου επισκεφθήκαμε τον εντυπωσιακό χώρο του Υπαίθριου Μουσείου Υδροκίνησης στην ορεινή πανέμορφη Δημητσάνα, όπου ξεναγηθήκαμε και μελετήσαμε στον φυσικό χώρο τους τούς αυθεντικούς ανακατασκευασμένους μηχανισμούς αιώνων ανάμεσα στα τρεχούμενα νερά που αναβλύζουν στην περιοχή. Παρακολουθήσαμε παρουσιάσεις, εκθέσεις, βίντεο και παραδοσιακά εργαστήρια που αναδείκνυαν την αστείρευτη σαν το τρεχούμενο νερό εφευρετικότητα στις τεχνικές αξιοποίησης της ενέργειας του νερού των προγόνων μας. τη σημασία της υδροκίνησης στην παραδοσιακή κοινωνία. Εστιάσαμε με την βοήθεια του άρτια καταρτισμένου προσωπικού στις βασικές προβιομηχανικές τεχνικές που αξιοποιούν το νερό για την παραγωγή ποικίλων προϊόντων, τις συνδέσαμε με την ιστορία και την καθημερινότητα της τοπικής κοινωνίας στο πέρασμα του χρόνου.

Παρατηρήσαμε τις αποκατεστημένες παραδοσιακές εγκαταστάσεις και τους υδροκίνητους μηχανισμούς να δουλεύουν όπως στην αρχική τους λειτουργία. Οι μαθητές εκφράστηκαν κατόπιν σε φύλλα εργασίας μελετώντας στοιχεία από την ιστορία της τεχνολογίας αυτής  και επεξεργάστηκαν ιδέες για την οικολογική χρήση της γνώσης αυτής στη σύγχρονη εποχή και την συνεισφορά στην αειφόρο ανάπτυξη.
.
Την Παρασκευή 27 Απριλίου αφού επισκεφθήκαμε τον Δήμαρχο Ήλιδας κ. Χριστοδουλόπουλο στο Δημαρχείο στην Αμαλιάδα όπου οι φιλοξενούμενοι προσέφεραν τα δώρα τους και βγάλαμε αναμνηστικές φωτογραφίες όλο χαμόγελα , επιστρέψαμε για να  εργαστούμε στο σχολείο μας. Στην ειδικά διαμορφωμένη μας αίθουσα ανακεφαλαιώσαμε τα συμπεράσματα των εργασιών της χρονιάς με την προσθήκη των νέων δεδομένων της εβδομάδας που περάσαμε μαζί. Σε ειδικά φύλλα εργασίας αξιολογήθηκε η πορείας της πρώτης χρονιάς , η ποιότητα και συχνότητα επικοινωνίας και συνεργασίας . Συζητήσαμε και σχεδιάσαμε τα επόμενα βήματα αλλά και τέθηκαν νέα ζητήματα, προβληματισμοί, προτάσεις και ιδέες. Στη συνέχεια συγκινηθήκαμε με τα τραγούδια που είχαν προετοιμάσει οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου με οικολογικά θέματα σε επιμέλεια της καθηγήτριας μουσικής Α. Γεωργοπούλου. Στη συνέχεια απονεμήθηκαν διπλώματα συμμετοχής , και μοιράστηκαν από το σχολείο μας  συλλεκτικές εκδόσεις του  Υπουργείου Πολιτισμού ειδικά απεσταλμένες για τους φιλοξενούμενούς μας , ενημερωτικά φυλλάδια πολιτιστικών και οικολογικών δράσεων, ελληνικά προϊόντα ,  αναμνηστικά και δώρα, αλλά και ειδικά αναμνηστικά διπλώματα πάπυροι, ελαιόλαδο και στεφάνια «κότινοι» από τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων.
Τέλος , σε εικαστικό workshop δημιουργήθηκε ομαδικό έργο ζωγραφικής με ακρυλικά σε εννέα καμβάδες που συνθέτουν σε μορφή παζλ το λογότυπο του προγράμματος από όλους τους μαθητές και των τριών σχολείων  ( έργο που εκτίθεται μεταξύ πολλών άλλων αυτές τις ημέρες στην εικαστική έκθεση του σχολείου μας “ Εarth 2050 ” στο πλαίσιο του προγράμματος ) .
Μετά το μεσημέρι της ίδιας μέρας επισκεφθήκαμε και ξεναγηθήκαμε στο επιβλητικό μεσαιωνικό κάστρο Χλεμούτσι , μελετήσαμε σε φύλλο εργασίας  την χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο Μεσαίωνα και τη σημερινή τους ένταξη στη βιοκλιματική αρχιτεκτονική. Στη συνέχεια στο λιμάνι της Κυλλήνης μας ενημέρωσαν για τη νέο πρόγραμμα πιλοτικής επένδυσης , τη Δράση elemed (Electrification in the Eastern Mediterranean) στη ρευματοδότηση των πλοίων και με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, που έχει στόχο να περιορίσει δραστικά την μόλυνση ,τον θόρυβο και τους αέριους ρύπους και ξεκινώντας τα επόμενα χρόνια καθιστά το λιμάνι της Κυλλήνης πρότυπο «πρασινου» λιμανιού για τη Μεσόγειο. Αργά το μεσημέρι απολαύσαμε ελληνικό παραδοσιακό μεσημεριανό δίπλα στη θάλασσα και αποκαμωμένοι επιστρέψαμε στην Αμαλιάδα .
Το βράδυ αποχαιρετήσαμε τους νέους μας φίλους και ανταλλάξαμε δώρα, σχέδια  και σκέψεις για το μέλλον , στέλνοντας τους νέους πρεσβευτές της περιοχής και της χώρας μας στα σπίτια τους, αλλά αφήνοντας εδώ και τα δικά τους σημάδια και αναμένοντας με ανυπομονησία να ξανανανταμώσουμε στις πόλεις και τα σχολεία τους.
Τον Μάϊο και Ιούνιο 2018 οργανώσαμε στο σχολείο μας τις τελευταίες δημιουργικές εργασίες και συναντήσεις, ενώ παράλληλα προετοιμάσαμε την εικαστική έκθεση του σχολείου μας “Earth 2050” – « Is this the future we want?»  με ζωγραφικά έργα, ακρυλικά σε καμβάδες, κολάζ, σχέδια και κατασκευές, εικαστικά βίντεο stop motion animation με ζωγραφική και ανακυκλώσιμα σκουπίδια με τίτλο « children paintings in the future”. Προβάλλεται επίσης βίντεο μαθητών με την περιγραφή των δημιουργιών τους, παρουσίαση φωτογραφιών από τις εικαστικές δημιουργίες της χρονιάς με θέματα τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το λογότυπο του προγράμματος, οικολογικές καταστροφές, την κλιματική αλλαγή, το πιθανό δυστοπικό μέλλον της φύσης και  του ανθρώπου στον πλανήτη το έτος 2050 κλπ. Δημιουργήσαμε επίσης με τους μαθητές μας που συμμετέχουν ενεργά και στο εικαστικό κομμάτι του προγράμματος και εκθέτουμε βίντεο εικαστικής αφηρημένης δημιουργίας με εκκρεμές  μπογιάς paint pendulum- έργο με τη βοήθεια της βαρύτητας , εμπνευσμένο απο το εκκρεμές στην Εστία Επιστημών Πάτρας και τις δυνάμεις της Γης. Αλλά δημιουργήσαμε και μία αναπάντεχη εγκατάσταση στο χώρο με σχηματισμό σκιάς με οικολογικό μήνυμα  από μάζα σκουπιδιών (που μετά θα ανακυκλωθούν φυσικά). Ο σωρός σκουπιδιών σχηματίζει την σκιά από μία μητέρα που ταϊζει το παιδί της και το έργο έχει τίτλο « what are you feeding your children?” Την παραπάνω κατασκευή την εμπνευστήκαμε από την συμμετοχή μας στη δραστηριότητα «Let s do it Greece” στην οποία μαθητές στο πλαίσιο δραστηριοτήτων εκτός σχολείου του προγράμματος Erasmus του σχολείου μας μαζέψανε σκουπίδια από την παραλία της Κουρούτας την Κυριακή 29 Απριλίου 2018.
Παράλληλα ξεκινάει η αντίστοιχη έκθεση στο γερμανικό σχολείο της οποίας υλικό θα συμπεριλάβουμε στα τελικά προιόντα μαζί με τις εργασίες του Ιταλικού σχολείου. ‘Ετσι οργανώνεται όλο το ψηφιακό υλικό που συνδεδεμένο  με το υλικό των συνεργατών μας θα συμπεριληφθεί τον Ιούλιο στο πρώτο ψηφιακό μας περιοδικό“European Schools Go Green #1 “.
Τα πρώτα αποτελέσματα της φετινής δουλειάς είναι εμφανή και παραπάνω από αισιόδοξα. Οι μαθητές και των τριών σχολείων δημιούργησαν νέες σχέσεις συνεργασίας και φιλίας και άνοιξαν  κανάλια επικοινωνίας . Εκτέθηκαν, συνεργάστηκαν με ζήλο, χρησιμοποίησαν με νέους δημιουργικούς τρόπους τον ελεύθερο χρόνο τους και τα ηλεκτρονικά μέσα, έμαθαν πολλά και ταξίδεψαν σε μέρη που, ερεύνησαν, αμφισβήτησαν και δημιούργησαν με αυξανόμενο ενθουσιασμό. Ενέπλεξαν τις οικογένειες και το κοινωνικό τους περιβάλλον με  το σχολείο τους, ανέπτυξαν στενότερες επαφές με την δική τους τοπική κοινωνία και θεσμούς αλλά και με τις αντίστοιχες των άλλων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων από το εξωτερικό. Άλλαξαν την καθημερινότητά τους  και των οικογενειών τους, ανέπτυξαν επικοινωνιακές δεξιότητες και ενίσχυσαν την αυτοπεποίθησή τους και την ανάγκη τους για ένα πιό καθαρό , δίκαιο, ειρηνικό, ισορροπημένο οικολογικά και κοινωνικά κοινό μέλλον με ευκαιρίες για όλους. Το σχολείο απέκτησε μία άλλη διάσταση για λίγο και η ανάγκη ουσιαστικής συνεργασίας μας με  άλλα ευρωπαικά σχολεία έγινε μία πραγματικότητα με μέλλον και χαρά. Ένα σπουδαίο ξεκίνημα και μία κουραστική αλλά αξέχαστη χρονιά.
Και … Συνεχίζουμε ..!”

Δημόσιες ευχαριστίες

Ευχαριστούμε πολύ  τις οικογένειες μαθητών του σχολείου μας που φιλοξένησαν και περιποιήθηκαν με τόση ζεστασιά τους συνεργάτες μαθητές και εκπαιδευτικούς από τα σχολεία του εξωτερικού σε εποχές μεγάλων δυσκολιών και πίεσης την εβδομάδα 22 με 28 Απριλίου 2018. Η συνεχής συμπαράσταση και η παρουσία τους στο σχολείο μαζί με τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων σε όλη την σχολική χρονιά του προγράμματός μας με αφορμή  το πρόγραμμα Erasmus+ έφερε πιο κοντά τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Οι εκπαιδευτικοί και οι οικογένειες συνεργάστηκαν με ενθουσιασμό, γνωρίστηκαν καλύτερα και ανέπτυξαν σχέσεις εμπιστοσύνης και αλληλεγγύης . Σε ένα τέτοιο περιβάλλον οι μαθητές αναπτύσσονται και δημιουργούν με τις καλύτερες δυνατές συνθήκες.

Ευχαριστούμε πολύ τον  Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ηλείας και Ωλένης κ.κ. Γερμανό και  την  Ιερά Μητρόπολη και τον πατέρα Ασημάκη για την φιλοξενία των ενήλικων Ιταλών μαθητών στη Μονή Φραγκαβίλας, τον Δήμαρχο Ήλιδας κ. Χρήστο Χριστοδουλόπουλο για την σπουδαία ηθική και υλική στήριξη καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, τον Αντιδήμαρχο κ. Π. Μαυρίκο, τον Δήμαρχο Ανδραβίδας – Κυλλήνης κ. Ναμπίλ Μοραντ , τον κ. Α. Μανωλόπουλο  Πρόεδρο του ΝΠΔΔ Δήμου Ήλιδας ο «Ηλείος» , τον κ. Γ. Αθανασόπουλο Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής Β/θμιας Εκπαίδευσης Δήμου Ήλιδας, την κ. Ε. Τσόπελα  Αντιπρόεδρο της Επιτροπής Α/Βάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Ήλιδας, τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας κ. Β. Δημητρέλλο,  τους συνεργάτες του Δημάρχου Ήλιδας  κ. Δ. Χρυσανθοπούλου και κ. Κ. Κριετσιώτη, , την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αρχαίας Ολυμπίας, τους αρχαιολόγους κ. Ν. Ράλλη , κ. Κ. Αντωνόπουλο και κ. Τ.Μουρτζίνη, τον κύριο Γαληνό  για την ξενάγηση στο λιμάνι της Κυλλήνης, την Εστία Επιστημών Πάτρας και την κ. Χ. Δημοπούλου  και την κ Μ. Στεργιοπούλου,  το Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης Δημητσάνας και τους εργαζόμενους για την ξενάγηση και τη συνεργασία, την κ. Φουρτούνη και το Υπουργείο Πολιτισμού για την παροχή ενημερωτικού υλικού και συλλεκτικών βιβλίων για τους φιλοξενούμενούς μας, το Μουσείο Αρχαίας Τεχνολογίας Κοτσανά και την κ. Κ. Βαρελά για την ξενάγηση και ενημέρωσή μας.
Ακόμα πρέπει να ευχαριστήσουμε τον τομέα καθαριότητας  του Δήμου Ήλιδας , τον κ. Θ. Δελλή και  και τις κυρίες Μ. Τομάρα και Π. Καραφλού, την ΕΡΤ. τον Αρκτούρο , το WWF Greece, την Greenpeace Greece , το Archipelagos, την Anima,  την Archelon και το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος για την επιτυχημένη επικοινωνία , παροχή εκπαιδευτικού κι ενημερωτικού ψηφιακού υλικού και συνεργασία που  θα συνεχιστεί και τις επόμενες χρονιές.
Ο Διευθυντής, οι υπεύθυνοι καθηγητές του προγράμματος Erasmus+ ,ο σύλλογος διδασκόντων , οι μαθητές μας και ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων σας ευχαριστούμε θερμά για τη σημαντική υποστήριξη και την ηθική και πρακτική πολύτιμη βοήθειά σας στο 2ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας.
Η στήριξή σας κατά τη σχολική χρονιά 2017-2018, το πρώτο από τα τρία συνεχόμενα έτη
που υλοποιούμε  το πρόγραμμα ERASMUS+ PROGRAMME KA 2 STRATEGIC PARTNERSHIP  2017-2020 “ European Schools Go Green ” στο σχολείο μας, ήταν παραπάνω από καθοριστική μέσα σε δύσκολους και αντιπνευματικούς καιρούς.
Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ που υλοποιoύμε σε συνεργασία με το Goethe Gymnasium του Κάσελ στη Γερμανία και το  Galilei  Technical high School της Γένοβα στην Ιταλία,
υποδεχτήκαμε  21 μαθητές και καθηγητές από τα παραπάνω σχολεία. Στη διάρκεια της χρονιάς που πέρασε, η αβίαστη επικοινωνία μαζί ας και με τους συνεργάτες σας, η θετική σας ανταπόκριση σε όλα τα ζητήματα και η στήριξή σας μας βοήθησε να ενισχύσουμε τη συνεργασία μας με τους εταίρους και την προβολή της περιοχής και της χώρας μας με μεγάλη επιτυχία.
Την εβδομάδα της επίσκεψής τους, 23-27 Απριλίου 2018, με τη δική σας υποστήριξη η φιλοξενία ήταν απολύτως επιτυχημένη, θερμή κι εποικοδομητική, με πολιτιστική, επιστημονική, ενημερωτική και εκπαιδευτική αρτιότητα. Χάρη στη συμβολή σας, τα συνεργαζόμενα σχολεία γίνονται πλέον ένθερμοι πρεσβευτές της περιοχής, της χώρας, του πολιτισμού και της φιλοξενίας μας.
Σας ευχαριστούμε πολύ
Ο Διευθυντής του 2ου Γυμνασίου Αμαλιάδας
Αντώνιος Γούναρης
Οι εκπαιδευτικοί της παιδαγωγικής ομάδας Erasmus+ του 2ου Γυμνασίου Αμαλιάδας
Ανδρέου Αικατερίνη, Βασιλόπουλος Γρηγόρης, Καρβουνιάρη Έφη, Ραμπαβίλα Αντωνία,
Σαλβάνου Σταυρούλα, Σπυρόπουλος Χαράλαμπος, Τζαβάρα Μαρία, Χάρδα Ελένη