ID-100207491

ΕΚΘΕΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

15o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ

ΣΥΡΑΚΟΥΣΕΣ 08/12/2014-14/12/2014

ERASMUS+

 
Στοιχεία των συμμετεχόντων εκπ/κών
1.Ονοματεπώνυμο: Τσιλιγκιριάν Ερμιόνη
Κλάδος: ΠΕ70, Διευθύντρια 15ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών
2. Ονοματεπώνυμο: Σέντα Ιωάννα
Κλάδος: ΠΕ70
3. Ονοματεπώνυμο: Παπαγεωργακοπούλου Ευθυμία
Κλάδος: ΠΕ06
Στοιχεία του φορέα (σχολική μονάδα)
Επωνυμία συμμετέχοντος οργανισμού: 15ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Ταχ. Διεύθυνση: Καλαβρύτων & Νικαίας
Τηλέφωνο: 2610321553
e-mail: mail@15dim-patras.ach.sch.gr
Αναλυτικό Πρόγραμμα της Επίσκεψης
 
8 Δεκεμβρίου 2014, Δευτέρα:
 
-αναχώρηση: 12:40 ΑΘΗΝΑ
– άφιξη: 18:00 ΚΑΤΑΝΙΑ
– 19:00 ΣΥΡΑΚΟΥΣΕΣ
Συνάντηση με τις υπόλοιπες αποστολές (δεν είχαν έρθει όλες), περπάτημα στην παλιά πόλη. Στις 20:00 δείπνο γνωριμίας
09 Δεκεμβρίου 2014, Τρίτη:
-09:00: συγκέντρωση στην υποδοχή του ξενοδοχείου και μετάβαση στο σχολείο
-09:30: άφιξη στο σχολείο
-10:00: συνάντηση με τη Διευθύντρια του σχολείου
-10:30: επίσκεψη στο γυμνάσιο. Διάλειμμα καφέ
-11:30: μετάβαση σε κεντρική πλατεία όπου όλα τα σχολεία στόλισαν το δέντρο με ανακυκλώσιμα υλικά και παρακολούθηση εορταστικών εκδηλώσεων
-13:30-14:00: Μεσημεριανό γεύμα
-14:30: Γνωριμία και προβολή των εκπαιδευτικών και των σχολείων τους
-16:30: περιήγηση στη πόλη
-20:00: Δείπνο
10 Δεκεμβρίου 2014, Τετάρτη:
-09:00: συγκέντρωση στην υποδοχή του ξενοδοχείου όλων των αποστολών και μετάβαση στο σχολείο
-09:30: άφιξη στο σχολείο
-10:00: παρακολούθηση συναυλίας από την σχολική παιδική χορωδία
-11:30: Οι εταίροι συναντούν και συνομιλούν για το πρόγραμμα με τους δημοσιογράφους
-12:30: Μεσημεριανό γεύμα
-14:00: Εργασία επί των θεμάτων του προγράμματος
-20:00: Δείπνο
 
11 Δεκεμβρίου 2014, Πέμπτη:
09:00: συγκέντρωση στην υποδοχή του ξενοδοχείου όλων των αποστολών και μετάβαση στο σχολείο
-09:30: άφιξη στο σχολείο
-10:00: εκπαιδευτική επίσκεψη στα τμήματα του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου- Συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς
-11:00: Εργασία επί των θεμάτων του προγράμματος
-13:30: Μεσημεριανό γεύμα
-15:00: Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Πάρκο των Συρακουσών, Κατακόμβες και Αρχιμήδειο Μουσείο
-20:00: Δείπνο
12 Δεκεμβρίου 2014, Παρασκευή:
09:00: συγκέντρωση στην υποδοχή του ξενοδοχείου όλων των αποστολών
Μετάβαση στην πόλη Agira (αρχαία πόλη Αγύριον)
-15:00: Τελική αξιολόγηση των ήδη πραγματοποιημένων δραστηριοτήτων και αναλυτικός σχεδιασμός των επόμενων
-20:00: Δείπνο
13 Δεκεμβρίου 2014, Σάββατο:
Παρακολούθηση της θρησκευτικής τελετής για τη γιορτή Santa Lucia
-20:00: Αποχαιρετιστήριο Δείπνο
14 Δεκεμβρίου 2014, Κυριακή:
αναχώρηση: 12:30 ΚΑΤΑΝΙΑ
-άφιξη: 18:00 ΑΘΗΝΑ
Προετοιμασία της επίσκεψης
Η προετοιμασία της εναρκτήριας συνάντησης του προγράμματος μας TECHNOLOGY FOR LIFE στα πλαίσια του Εrasmus+ άρχισε πολύ πριν την συνάντηση ώστε να οργανωθούν όλα με αποτελεσματικότητα. Με την καθημερινή επικοινωνία μας με τους εταίρους μέσω της πλατφόρμας του προγράμματος ,την ανταλλαγή ιδεών και τη συζήτηση ρυθμίστηκαν όλες οι λεπτομέρειες μετακίνησης, διαμονής, ατόμων που παίρνουν μέρος σε αυτή τη μετακίνηση κλπ
Στο σχολείο οι μαθητές ετοίμασαν με χαρά γράμματα και ζωγραφιές για να στείλουν στους μαθητές της Ιταλίας και να δείξουν με αυτό τον τρόπο την διάθεση τους για συνεργασία πέρα από σύνορα. Μελετήσαμε την θέση των χωρών στο χάρτη, των πόλεων που βρίσκονται τα συμμετέχοντα σχολεία, μιλήσαμε για την ιστορία τους και τον πολιτισμό τους.
Σε ένδειξη καλής ενέργειας αγοράσαμε για τις άλλες χώρες ημερολόγια τοίχου με εικόνες από τα νησιά μας, ενδεικτικά παραδοσιακά προϊόντα της πόλης μας και αναμνηστικό για τη διευθύντρια  του ιταλικού σχολείου υποδοχής.
Στην πλατφόρμα etwinning κοινοποιήσαμε βίντεο με την παρουσίαση της χώρας μας, της πόλης μας και του σχολείου μας. Ακόμα, για το διαγωνισμό logo  του προγράμματος  οι μαθητές μας σχεδίασαν logo, ψήφισαν το πιο δημοφιλές και αυτό πήραμε μαζί μας στη συνάντηση για τον τελικό διαγωνισμό για το logo που θα συνοδεύει το πρόγραμμά μας.
Περιγραφή της επίσκεψης
Συζητήσαμε με τους Ιταλούς μαθητές για τη χώρα μας ο καθένας και ανταλλάξαμε στον πίνακα εκφράσεις χαιρετισμού σε 6 γλώσσες πράγμα που τους προκάλεσε το ενδιαφέρον και έδειξε ότι όλοι, εκπαιδευτικοί και μαθητές ,είμαστε πολίτες μιας ευρύτερης κοινότητας, της Ευρωπαϊκής κοινότητας. Περάσαμε ώρα μαζί τους απαντώντας σε ερωτήσεις για τον τρόπο διδασκαλίας στις χώρες μας, το εκπαιδευτικό σύστημα στις χώρες μας και τις βαθμίδες του, το επίπεδο των μαθητών μας στα αγγλικά, για τα αγαπημένα τους μαθήματα αλλά και περιγράφοντας τις πόλεις που συμμετέχουν στο πρόγραμμα πράγμα που τους προκάλεσε μεγάλη ευχαρίστηση.
Στο συγκεκριμένο σχολείο είναι άξιο σχολιασμού το ωράριο λειτουργίας: 08:10 η προσέλευση των μαθητών και 14:00 η αποχώρηση, ενώ ενδιάμεσα δεν υπάρχει κανένα διάλειμμα. Μόνο στις 11:00-11:15 μπορούν οι μαθητές, χωρίς να μετακινούνται στο προαύλιο, να τρώνε το δεκατιανό τους.  Αυτή η λειτουργία του σχολείου απόρησε όλους τους υπόλοιπους εταίρους αφού σε καμία άλλη χώρα δε συμβαίνει κάτι αντίστοιχο. Η διευθύντρια του σχολείου εξήγησε ότι είναι αυτόνομο το κάθε σχολείο να λειτουργεί και το συγκεκριμένο έχει πάρει αυτή την απόφαση εξαιτίας των πολλών και σοβαρών περιστατικών με ατυχήματα μαθητών και καταγγελίες γονέων.
Στο σύγχρονο εργαστήρι πληροφορικής παρακολουθήσαμε την παρουσίαση όλων των χωρών και πραγματοποιήσαμε το διαγωνισμό για το logo του προγράμματος, με νικήτρια χώρα τη Σλοβακία.
Η καλλιτεχνική παιδεία έχει πρωτεύοντα ρόλο στο αναλυτικό τους πρόγραμμα, η χορωδία τους αποτελείτο από μαθητές όλων των βαθμίδων.
Αντίκτυπος της δραστηριότητας
 Η επίσκεψη ήταν kick-off meeting, είχε δηλαδή τη μορφή της έναρξης του προγράμματος, της γνωριμίας των εταίρων και αναλυτικού σχεδιασμού των δραστηριοτήτων που έχουν προγραμματιστεί στην υποβολή του σχεδίου.
Κύλησε σε υψηλά επίπεδα επικοινωνίας και ανταλλαγής ιδεών και προτάσεων με εργαλείο επικοινωνίας την αγγλική γλώσσα η χρήση της οποίας στη συνεργασία με τους εταίρους αλλά και σε όλες τις περιπτώσεις αναβάθμισε την προφορική και γραπτή μας δεξιότητα  μέσα από πραγματικές εφαρμογές και συνθήκες. Όλες οι συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί ήταν δραστήριες, με πολλά ενδιαφέροντα και καινοτόμες προτάσεις.
Συζητήσαμε με τους Ιταλούς μαθητές για τη χώρα μας ο καθένας και ανταλλάξαμε στον πίνακα εκφράσεις χαιρετισμού σε 6 γλώσσες πράγμα που τους προκάλεσε το ενδιαφέρον και έδειξε ότι όλοι, εκπαιδευτικοί και μαθητές ,είμαστε πολίτες μιας ευρύτερης κοινότητας, της Ευρωπαϊκής κοινότητας.
Είναι εντυπωσιακή η χρήση Νέων Τεχνολογιών σε όλες τις τάξεις του σχολείου υποδοχής. Υπήρχε διαδραστικός πίνακας και τα βιβλία είναι γραμμένα για την υποστήριξή τους από το διαδραστικό πίνακα. Συνοδεύονται από CD και οι μαθητές εργάζονται με αυτά.
Οι εκπαιδευτικοί έχουν συναντήσεις εργασίας σχεδόν εβδομαδιαία οι οποίες πραγματοποιούνται μετά το πέρας του σχολικού ωραρίου. Κάθε πρωί και κάθε μεσημέρι υπογράφουν παρουσιολόγια. Επίσης παρατηρήσαμε το μεγάλο ποσοστό παιδιών που φορούσαν γυαλιά, περίπου 6 στα 10.Τέλος τα παιδάκια του νηπιαγωγείου φορούσαν ποδιές, ροζ τα κοριτσάκια και θαλασσί τα αγοράκια.
Καταλήγοντας πρέπει να τονίσουμε ότι αυτό που όλοι οι συμμετέχοντες αποκομίσαμε είναι η βεβαιότητα πως οι εκπαιδευτικοί έχουν έναν κοινό βασικό στόχο ο οποίος δεν είναι άλλος από το να προσφέρουν την αγάπη τους στους μαθητές και το καλύτερο δυνατό σε επίπεδο διδασκαλίας και γνώσεων. Το πρόγραμμα ERASMUS+ είναι αυτό που στηρίζει αυτή την προσπάθεια.
 Βιωσιμότητα-διάδοση και αξιοποίηση των αποτελεσμάτων
 Ανάρτηση στα ταμπλό του σχολείου όλα όσα μας πρόσφεραν με αγάπη  οι εταίροι μας (αφίσες, ημερολόγια, φωτογραφίες, αυτοκόλλητα). Αναλυτική ενημέρωση του συλλόγου διδασκόντων και περιγραφή των δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκαν κατά την διάρκεια της παραμονής μας στην Ιταλία. Συζήτηση για θέματα οργάνωσης και λειτουργίας του εκεί σχολείου αλλά και για εκπαιδευτικά θέματα και μεθόδους διδασκαλίας που εφαρμόζονται στις άλλες χώρες. Μοιραστήκαμε  τις εμπειρίες μας τόσο με τους μαθητές μας όσο και με τους γονείς τους και το σύλλογο γονέων του σχολείου μας. Έγινε προβολή στις τάξεις σύντομων βίντεο από τα σχολεία των συνεργαζόμενων χωρών. Εντάξαμε πολλά στοιχεία του προγράμματος στη Χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου μας όπου υπήρχε αφιέρωμα στα ήθη και τα έθιμα των χωρών, παρουσίαση βίντεο με ευχές από τους μαθητές των συμμετεχόντων χωρών στη γλώσσα τους και παρασκευή φαγητών και γλυκών των χωρών από τους γονείς του σχολείου.
Προκλήσεις και δυσκολίες που συναντήσατε
Δεν συναντήσαμε κάποια δυσκολία καθώς η επίσκεψη και όλη η δραστηριότητα είχε σχεδιαστεί άψογα καιρό πριν με απόλυτη συνεργασία μεταξύ των εταίρων και της χώρας υποδοχής και η θετική μας διάθεση δεν άφησε περιθώριο να για συμβεί κάτι απρόοπτο.
Παρατηρήσεις και προτάσεις
Η κοινωνία αλλάζει, αλλάζει η ζωή και η εκπαίδευση είναι κάτι δυναμικό και χρειάζεται συνεχή ανατροφοδότηση για να ακολουθήσει εξίσου όλες αυτές τις αλλαγές. Erasmus + προγράμματα είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τα σχολεία να διευρύνει τους ορίζοντες, να τις εκσυγχρονίσει.
Η συμμετοχή του σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων σε ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ΕRASMUS+ είναι μια μοναδική ευκαιρία για τη βελτίωση της πολιτιστικής ευαισθητοποίησης, προσωπικής εξέλιξης και αυτοπεποίθησης, αναβάθμισης και της δημιουργίας ευέλικτων διαδρομών μάθησης, σύμφωνα με τις ανάγκες και τους στόχους των μαθητών, και «ανοίγματος» του σχολείου στην ευρύτερη κοινωνία με μεγάλο όφελος τελικά για τους αυριανούς πολίτες του κόσμου, τους μαθητές μας.
 
150 dimotiko sirakouses 3 15o dhmotiko sirakouses 2 15o syrakouses 1
 
 
 
 
 
 

ERASMUS+, Syracuse, Italy, 08/12/2014-14/12/2014, Technology for Life

 
 
 
 

 

Ομάδα Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης Δυτ. Ελλάδας