Translate to:

Το 1ο ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ συμμετέχει ως εταίρος στη σύμπραξη ERASMUS+ KA229, με αριθμό αναφοράς  : 2020- 1- RO01- KA229 – 080103, και τίτλο “CREATING A SCHOOL ENVIRONMENT FOR ACTIVE PARTICIPATION”. Στο πρόγραμμα αυτό το συντονιστικό σχολείο είναι το CollegioulnationalinformaticaCarmenSylva  από την πόλη Petrosani της Ρουμανίας και συμμετέχουν ακόμη σχολεία από την Τουρκία, την Πορτογαλία και την Πολωνία. Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού, μέρος της ομάδας ERASMUS του σχολείου μας από τέσσερις μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης, καθώς και τρεις καθηγητές επισκέφτηκαν το συντονιστικό σχολείο της Τουρκίας στο Fethiye από 27 Νοεμβρίου 2022 έως 02 Δεκεμβρίου 2022 και συμμετείχαν σε όλες τις προγραμματισμένες δραστηριότητες που αναφέρονταν στην πρόσκληση του σχολείου υποδοχής. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου, παρακολούθησαν διδασκαλία μαθημάτων και ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου και το εκπαιδευτικό σύστημα της Τουρκίας. Μέσω δράματος παρουσιάστηκαν πολιτιστικά στοιχεία και ακολούθησε γόνιμος διάλογος με διαπιστώσεις, για σημεία ενδιαφέροντος, για κοινές και διαφορετικές πρακτικές.

    Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα επισκέφτηκαν το Karakoy, το ερειπωμένο, λόγω της ανταλλαγής πληθυσμών του 1923, ελληνικό χωριό Λεβίσι (αρχαία Καρμυλησσός) και έμαθαν για τον ειρηνικό τρόπο συμβίωσης των ανθρώπων με διαφορετικές πολιτιστικές ταυτότητες και συνήθειες. Επίσης επισκέφτηκαν το Uzumlu και γνώρισαν τον τρόπο κατασκευής παραδοσιακών αντικειμένων, ξεναγήθηκαν σε χώρους θρησκευτικού και ιστορικού ενδιαφέροντος. Επιπλέον εκπαιδευτικοί και μαθητές επισκέφτηκαν τους αρχαιολογικούς χώρους των εξής πόλεων : Εφέσου -Ξάνθου -Πατάρων, όπου αντιλήφθηκαν την σπουδαιότητα διατήρησης και σεβασμού των μνημείων παγκόσμιας κληρονομιάς.

            Στις ομάδες μαθητών και καθηγητών δόθηκε η δυνατότητα να παρακολουθήσουν  ενημέρωση σχετική με το περιβάλλον και να συμμετέχουν σε δράση καθαρισμού της τοπικής παραλίας, ενισχύοντας την συνεργασία-επικοινωνία-συντονισμό μεταξύ των μαθητών. Επιπλέον ενημερώθηκαν από εκπρόσωπο των τοπικών αρχών για την ανάγκη κατανόησης, ειρηνικής συνύπαρξης και ανάπτυξης διαπολιτισμικών επικοινωνιακών διαύλων μεταξύ των ανθρώπων. Οι μαθητές του σχολείου μας παρουσίασαν με απόλυτη επιτυχία τις εργασίες τους και τις προγραμματισμένες δραστηριότητες, ανταποκρινόμενοι πλήρως στους στόχους του Προγράμματος.