Translate to:

Δεκαπέντε μαθητές και δύο εκπαιδευτικοί του 5ου ΓΕ.Λ. Πατρών έκαναν ένα μεγάλο ταξίδι με έναν ακόμη μεγαλύτερο στόχο: να ολοκληρώσουν μαζί με μαθητές του Lycee Condorcet (Belfort) ένα πρότζεκτ πολιτειακής επίγνωσης και να επισκεφθούν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο.

Η ομάδα έφτασε στην Ιταλία, είδαν τις πόλεις Μπολόνια και Πάρμα, διέσχισαν την Ελβετία, με στάση την γραφικότατη Λουκέρνη, και στάθμευσαν στην πόλη Belfort της Γαλλίας, στην ολάνθιστη περιοχή της Βουργουνδίας.  Εκεί, στο Λύκειο Lycee Condorcet, οι μαθητές παρακολούθησαν μαθήματα ξένων γλωσσών (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά) και δημιούργησαν ένα padlet, συγκρίνοντας τις δημοκρατίες σε Ελλάδα και Γαλλία.  Πεποίθησή μας είναι πως ο σωστά ενημερωμένος πολίτης είναι ο πολίτης που γνωρίζει ξένες γλώσσες, ώστε να μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυθεντικές ειδήσεις γύρω από τη δημοκρατία, οπότε ο διττός στόχος πολυγλωσσία και πολιτειότητα σε αυτό το πρότζεκτ προκύπτει φυσικά.

Συγκεκριμένα, η εργασία τους αφορούσε τα εξής: η ιστορία της δημοκρατίας, η σύγκριση δύο δημοκρατιών σε Ελλάδα και Γαλλία, η έννοια του πολίτη και της συμμετοχής στα κοινά, οι εκλογές, τα δημοψηφίσματα, τα δικαιώματα, οι υποχρεώσεις, και κυρίως οι προκλήσεις της δημοκρατίας σήμερα, σε μια Ευρώπη που βάλλεται από ακραίες πολιτικές τοποθετήσεις.

Η εργασία έγινε στην Αγγλική γλώσσα και παρουσιάστηκε προφορικά από τους συμμετέχοντες μαθητές.

Για την εμπέδωση της πολιτειακής τους επίγνωσης, οι μαθητές μετέβησαν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο, όπου και τούς έγινε παρουσίαση των θεσμών, των οργάνων και των τρόπων λειτουργίας της δημοκρατίας, ενώ για την ενίσχυση της πολυγλωσσίας τους οι μαθητές είχαν καθημερινές μονοήμερες εκδρομές: στα ιστορικά αξιοθέατα του Belfort, στα παραμυθένια χωριά της Αλσατίας και το καταπράσινο Freiburg στον Μέλανα Δρυμό στη Γερμανία.

Τα μεγάλα οφέλη του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus είναι αυτά που δεν μετρώνται μόνο στην τάξη: οι μαθητές επέστρεψαν με αυτοπεποίθηση για οποιαδήποτε μελλοντική τους μετακίνηση και διαμονή σε άλλη χώρα, με κέφι για περισσότερη συμμετοχή στις δράσεις του σχολείου και με κίνητρο να διατηρήσουν τους δεσμούς με τους φίλους που απέκτησαν στο Belfort.  Όπως λέει και ο μαθητής Θανάσης Πανουτσόπουλος (Β1), “Ενα πρόγραμμα Erasmus είναι κάτι παραπάνω από μια απλή εκδρομή. Ναι μεν οι πόλεις και τα αξιοθέατα μπορεί να είναι μαγευτικά, αλλά δεν είναι εκεί το καλύτερο χαρακτηριστικό. Είναι η επαφή με άτομα διαφορετικής εθνικότητας και η δυνατότητα να καταλάβεις πώς μαθαίνουν, πώς συμπεριφέρονται, πώς ζουν. Ακόμη και πληροφορίες για την κουλτούρα τους, τις οποίες μόνο οι ίδιοι μπορούν να σου τις παρουσιάσουν ως έχουν “.

Η όλη μετακίνηση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του δεύτερου εγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+ του 5ου ΓΕ.Λ. Πατρών (ΚΑ122) με τίτλο ACCELERATE: Active Citizenship, Active Learning / a Rated Approach (Ενεργός Πολιτειότητα και Ενεργός Μάθηση) και χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση.  Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί που την υποστήριξαν είναι οι Καλτσάς Δημήτρης (Δ/ντής σχολικής μονάδας, Κοινωνιολόγος) και Κοντογιώργης Αλέξανδρος (Οικονομικές Επιστήμες).

Οι μαθήτριες και μαθητές που συμμετείχαν στην κινητικότητα είναι οι: Αλεξανδρίδη Βασιλική, Νικολετάτου Ζωή, Τομαρά Κυριακή, Κυριτσοπούλου Αθανασία, Κουκής Χρήστος, Μανίκας Ανδρέας, Σταυροπούλου Βασιλική, Κόκκα Αδαμαντία, Κουντουρή Ουρανία, Πανουτσόπουλος Θανάσης, Παναγιωτοπούλου Βασιλική, Σωτηροπούλου Μαριάννα, Τσιακοπούλου Γαρυφαλλιά, Βαλερά Μαρία, Ρήγα Αναστασία.

Δαλαμήτρου Μαρία, Εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας (PhD), Υπεύθυνη Erasmus 5ου ΓΕ.Λ. Πατρών