Translate to:
Από τις 16-02-2025 ως 23-02-2025 δύο καθηγήτριες του Γυμνασίου Λεπενούς (κ. Βλαχοπάνου Ευσταθία, ΠΕ02 και Μαϊκαντή Άννα, ΠΕ03) συμμετείχαν σε επιμορφωτικό πρόγραμμα στη Ρώμη με θέμα του σεμιναρίου: «Integrating Creativity and Innovation into Teaching». Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο εγκεκριμένου προγράμματος Erasmus ΚΑ122 με τίτλο:
«Οι διδάσκοντες διδάσκονται, οι μαθητές ωφελούνται»
και αριθμό σύμβασης 2024-1-EL01-KA122-SCH-000205512.
Παρακάτω αναφέρονται αναλυτικά στοιχεία που αφορούν στην παραμονή και επιμόρφωση των επιμορφούμενων στη Ρώμη στο πλαίσιο του προαναφερόμενου σεμιναρίου:
Αποτίμηση της εμπειρίας μας και της συμμετοχής των επιμορφούμενων στο πρόγραμμα
«Integrating Creativity and Innovation into Teaching» στη Ρώμη
16-23 Φεβρουαρίου 2025
- Απόκτηση γνώσεων για την Ιταλική Ιστορία, τον Πολιτισμό, το φυσικό περιβάλλον.
- Γνωριμία με τη Ρώμη, την πρώτη μητρόπολη της ανθρωπότητας, την καρδιά ενός από τους σημαντικότερους αρχαίους πολιτισμούς, που επηρέασε την κοινωνία, πολιτισμό, γλώσσα, λογοτεχνία, τέχνη, αρχιτεκτονική, φιλοσοφία, θρησκεία, νόμους και έθιμα της Ευρώπης των επόμενων αιώνων. Η Ρώμη, η καρδιά του Ρωμαιοκαθολικού Χριστιανισμού, είναι η μόνη πόλη στον κόσμο που φιλοξενεί ένα ολόκληρο κράτος, το Βατικανό.
- Κατανόηση της έννοιας της δημιουργικότητας, πόσο δημιουργικός μπορεί να γίνει ο εκπαιδευτικός στην τάξη και πώς αυτό μας συντείνει στη μετάδοση γνώσεων στους μαθητές /τριες αβίαστα.
- Η καλύτερη μάθηση πραγματοποιείται μέσω της συνεργασίας. Μια τάξη που συνεργάζεται είναι μια θορυβώδης τάξη αλλά έχει πλεονεκτήματα και θετικά για τους μαθητές/τριες.
- Η ενίσχυση της δημιουργικότητας των μαθητών, σε συνδυασμό με την ενθάρρυνση της αυτενέργειας κατά τη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων, χωρίς την άμεση παροχή έτοιμων λύσεων από τον εκπαιδευτικό, συνιστά θεμελιώδη αρχή μιας σύγχρονης παιδαγωγικής προσέγγισης.
- Η διαδικασία αξιολόγησης οφείλει να συνοδεύεται από ουσιαστική ανατροφοδότηση, η οποία να απευθύνεται τόσο στον μαθητή, προκειμένου να ενισχύεται η μαθησιακή του πρόοδος, όσο και στον εκπαιδευτικό, για την αναστοχαστική προσέγγιση της διδακτικής πράξης.
- Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην παιδαγωγική αξία των χρωμάτων και στα συναισθήματα που δύνανται να αποδώσουν, καθώς και στον τρόπο με τον οποίο μπορούν να αξιοποιηθούν για την κατανόηση των συναισθημάτων των μαθητών και τη διδασκαλία της συναισθηματικής αναγνώρισης και διαχείρισης.
- Παρουσιάστηκαν διαφορετικά μαθησιακά στυλ, με επίκεντρο τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας μέσω της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου, κατά την οποία κάθε ομάδα μαθητών αναλαμβάνει διακριτό ρόλο ή αποστολή, προάγοντας έτσι την ενεργητική συμμετοχή και την ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας.
- Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε εισαγωγή στις βασικές έννοιες της τεχνητής νοημοσύνης, με πρακτική περιήγηση στην εκπαιδευτική πλατφόρμα ai, η οποία παρέχει καινοτόμα εργαλεία υποστήριξης της μαθησιακής διαδικασίας για εκπαιδευτικούς και μαθητές.
- Έγινε αναφορά στη σημασία της ανακύκλωσης χαρτιού και παρουσιάστηκαν απλές μέθοδοι εφαρμογής στο σχολικό περιβάλλον, ενισχύοντας την περιβαλλοντική συνείδηση των μαθητών. Παράλληλα, προτάθηκε η δημιουργία έντυπου υλικού με προσωπικές αναμνήσεις, ως δραστηριότητα με παιδαγωγική και συναισθηματική αξία.
- Τέλος, υπογραμμίστηκε η αναγκαιότητα ενσωμάτωσης τεχνικών χαλάρωσης στην εκπαιδευτική καθημερινότητα, καθώς η εφαρμογή τους από τους μαθητές μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μείωση του άγχους και στην ενίσχυση της μαθησιακής τους ετοιμότητας.
Για περισσότερα στοιχεία, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Γυμνασίου Λεπενούς στον σύνδεσμο: https://www.gymlep.gr/index.php/progs/erasmuska1