Στις 24 Νοεμβρίου 2021 ολοκληρώθηκε με επιτυχία η Εθνική εκδήλωση με θέμα «STEM/STEAM εκπαίδευση: ικανότητες εκπαιδευτικών και ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης μέσα από τα αποτελέσματα του έργου STEAMonEdu». Πάνω από 680 συμμετέχοντες συμμετείχαν στην Ελληνική Εθνική Εκδήλωση του έργου STEAMonEdu (https://steamonedu.eu/), που διοργανώθηκε από την ερευνητική ομάδα DAISSy του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και του Τύπου «Διόφαντος» σε συνεργασία με την  Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, η οποία συμμετέχει ως εταίρος στο έργο. Η μικτή εκδήλωση πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2021 και την παρακολούθησαν 665 διαδικτυακοί συμμετέχοντες και 20 άτομα που ήταν φυσικά παρόντα στο αμφιθέατρο του CTI, στην Πάτρα. Μεγάλη ποικιλία θεμάτων και ομιλητών συμπεριλήφθηκε στο πρόγραμμα της εκδήλωσης, το οποίο συντόνισε ο καθηγητής Ι. Ζαχαράκης, ο υπεύθυνος έργου STEAMonEdu.

Ο καθηγητής Α. Καμέας, επιστημονικός συντονιστής του έργου STEAMonEdu, άνοιξε την εκδήλωση δίνοντας μια επισκόπηση της προσέγγισης του έργου, των εργασιών και των αποτελεσμάτων. Τόνισε ότι, προκειμένου να επιτευχθεί ευρεία υιοθέτηση της εκπαίδευσης STE(A)M, το έργο επικεντρώνεται στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευτών με την ανάπτυξη μιας ειδικής διεθνούς κοινότητας πρακτικής που υποστηρίζεται από μια φιλική προς τον χρήστη διαδικτυακή πλατφόρμα. Με τη βοήθεια των μελών του CoP, οι ερευνητές του έργου υιοθέτησαν μια ολιστική προσέγγιση για την ανάπτυξη ικανοτήτων και παρήγαγαν σημαντικά αποτελέσματα, συμπεριλαμβανομένων πλαισίων, εργαλείων, πρακτικών, πολιτικών και φυσικά, ειδική εκπαίδευση υψηλής ποιότητας.

Στη συνέχεια, οι ερευνητές του DAISSy / CTI παρουσίασαν λεπτομερώς ορισμένα από τα αποτελέσματα του STEAMonEdu. Συγκεκριμένα, η Ν. Σπυροπούλου περιέγραψε το STEAMComp , το πρώτο Πλαίσιο Ικανοτήτων Εκπαιδευτικών STE(A)M και το διαδικτυακό εργαλείο STEAM Readiness Self-Assessment που βασίζεται σε αυτό. Ο καθηγητής Α. Ιωσηφίδης εξοικείωσε τους συμμετέχοντες με το πλήρες εκπαιδευτικό πρόγραμμα του STEAMonEdu. Επίσης, ο ερευνητής Ι. Καλέμης παρουσίασε την Κοινότητα Εκπαιδευτικών STE(A)M μέσω της διαδικτυακής μας πλατφόρμας, η οποία θα παραμείνει ενεργή και ανανεωμένη με νέες πρακτικές STE(A)M λόγω του ενθουσιασμού και της αλληλεπίδρασης των μελών της. Καλές πρακτικές ΣΤΕ(Α)Μ παρουσίασαν και Έλληνες μέλη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας. Ειδικότερα, ο ΣΕΕ Π. Παπαδούρης και οι εκπαιδευτικοί Γ. Παγανιά, Κ. Γαστεράτου παρουσίασαν τα «Μαθηματικά του Παραμυθιού», η ΣΕΕ Α. Νικολακοπούλου και η εκπαιδευτικός Α. Νάστου παρουσίασαν το «Μικρόβια Ι. δεν σε φοβάμαι…Έχω πάντα κατά νου τους κανόνες προφύλαξης για την υγεία», η ΣΕΕ Α. Μπαλωμένου και οι εκπαιδευτικοί Β. Ρήγα, Σ. Σουλιώτη, Π. Πούλου, Η Λ. Βουτσινά παρουσίασαν το «Όταν ο ήλιος είναι ψηλότερα… μετράει την περίμετρο της γης».

Τέλος, ο Οργανωτικός ΣΕΕ Σ. Παπαδάκης, ο οποίος είναι επιστημονικά υπεύθυνος του STEAMonEdu για την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, έκανε μια επεξηγηματική παρουσίαση σχεδιασμού εκπαιδευτικών σεναρίων STE(A)M με χρήση του LAMS Template.Προς το τέλος της εκδήλωσης, ο κ. Καμέας, απαντώντας σε ερωτήσεις των συμμετεχόντων σχετικά με τα επόμενα βήματα του STEAMonEdu, ανέφερε ότι η ομάδα του έργου θα επικεντρωθεί πλέον στη βιωσιμότητα των αποτελεσμάτων του έργου. Συγκεκριμένα η κοινοπραξία εξετάζει το ενδεχόμενο να προσφέρει ξανά το MOOC και το Blended Course το 2022 καθώς και το σχεδιασμό πιο ευέλικτων εκπαιδευτικών προσφορών με βάση το ψηφιακό τους περιεχόμενο. Επιπλέον, θα επιδιωχθεί η προσαρμογή του πλαισίου ικανοτήτων, του προφίλ και των εργαλείων αυτοαξιολόγησης των εκπαιδευτικών STE(A)M σε διαφορετικά εκπαιδευτικά πλαίσια. Η πλήρης Ελληνική Εθνική Εκδήλωση STEAMonEdu είναι διαθέσιμη online στο youtube (https://www.youtube.com/watch?v=Cw9cShd-2Wg).