Η εμπλοκή μας στο πρόγραμμα είχε να κάνει με την πρωτοτυπία του και τη συγκινησιακή φόρτιση που μας προκάλεσε η σκέψη ότι δεν θα ζητούσαμε μία περιοριστική συλλογή ιστορικών πληροφοριών, ως συνήθως, αλλά θα ωθούσαμε τους μαθητές μας να ενδυθούν ρόλους ανάλογα με τα ιστορικά πρόσωπα τα οποία θα επέλεγαν, γνωρίζοντας ότι έτσι θα ταυτιστούν με αυτά.
Αυτή η συναρπαστική διαδικασία τους οδήγησε τελικά σε μονοπάτια ιστορίας της επαναστατημένης Ελλάδας του 1821, μονοπάτια τα οποία δεν θα είχαν την ευκαιρία να περπατήσουν όσα βιβλία και όσες πηγές να προσέγγιζαν. Με άλλα λόγια συναντήθηκαν με ήρωες-αγωνιστές που πήραν μέρος σε γεγονότα και συνετέλεσαν στο ποθητό ζητούμενο την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. Επιπλέον, προχώρησαν ένα βήμα πιο βαθιά, στην ίδια την ψυχοσύνθεσή τους, στην προσπάθεια να φανταστούν τι θα περιείχε μία επιστολή γραμμένη από τα χέρια τους. Ο παραγόμενος γραπτός τους λόγος υπήρξε χειμαρρώδης σε ποσότητα.
Στο ιδιαίτερο αυτό ταξίδι μας συναπαντήθηκε η ομάδα των εννέα μαθητών και μαθητριών μας με την παλιά μας μαθήτρια Μαρία Τριανταφυλλοπούλου, πρωτοετή φοιτήτρια στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Αθήνας, η οποία διέθεσε με γενναιοδωρία όλη τη φρεσκάδα του μαΐστρου της ψυχής της. Είμαστε ευγνώμονες για τη διαμοίραση σκέψεων, συναισθημάτων. Και καλών πρακτικών. Ευχαριστούμε επίσης τη μαθήτρια Ηλιάνα Καλλέ η οποία θέλησε να συντροφεύσει τις γραπτές δημιουργίες των συμμαθητών της με τις δικές ζωγραφιές.
Θα τελειώσουμε με τις θερμές ευχαριστίες ημών και των μαθητών στους εμπνευστές από τους οποίους πήραμε τη σκυτάλη να μεταλαμπαδεύσουμε την, αποκτημένη από τα σεμινάριά τους, γνώση και έμπνευση, στους μαθητές μας. Μας δόθηκε μια καταπληκτική ευκαιρία να μοιραστούμε αυτή τη διαδρομή και να γνωρίσουμε όλοι δυνατότητες που ίσως δεν υποψιαζόμασταν ότι διαθέταμε. Το αποτέλεσμα όλων των διεργασιών αυτών είναι οι επιστολές που τώρα σας προσφέρουμε με μεγάλη χαρά.
Μαρία Γιαννίση, Καθηγήτρια Μαθηματικών
Σταυρούλα Πλούμη, Καθηγήτρια Αγγλικών
- Εκπαιδευτικά Προγρ. - Υλικό
- Τα σχολειά μας για το 1821
- Χαρτί και καλαμάρι - Τρόποι γραπτής επικοινωνίας