Translate to:
Από 23 ως 27 Ιανουαρίου 2023 το 1o ΓΕΛ Αιγίου φιλοξένησε την 3η συνάντηση με μαθητές του Erasmus+ προγράμματος «VALT» (Visual Aids to make Learning Teaching easier). Στο πρόγραμμα συμμετέχουν εκτός του σχολείου μας και 5 Λύκεια από Τσεχία, Σλοβακία, Γαλλία, Βουλγαρία και Σουηδία.
Σκοπός του προγράμματος είναι η δημιουργία εκπαιδευτικών βίντεο διάρκειας 6-10 λεπτών από τους ίδιους τους μαθητές για έννοιες που αφορούν επίκαιρα τεχνικά θέματα. Ο βασικός στόχος είναι για τους μεν μαθητές να εμβαθύνουν στις γνώσεις/δεξιότητες που απαιτούνται για την παραγωγή ενός ποιοτικού εκπαιδευτικού βίντεο (π.χ. χειρισμός της κάμερας, δημιουργία σεναρίου, soundtrack, τίτλοι, κινούμενα σχέδια, εφέ βίντεο, περικοπή, μέσα διανομής), για τους δε καθηγητές να διαμορφώσουν μια μεθοδολογία ως προς την διδασκαλία δημιουργίας ενός εκπαιδευτικού video προς τους μαθητές τους και παράλληλα να αποκτήσουν μια βιβλιοθήκη χρηστικών βίντεο που θα τους διευκολύνουν να εξηγήσουν δύσκολες έννοιες του μαθήματός τους. Το σχολείο μας έχει αναλάβει την δημιουργία εκπαιδευτικών video σε σχέση με την 3D σχεδίαση και την 3D εκτύπωση.
Από το 1ο ΓΕΛ Αιγίου συμμετείχαν οι καθηγητές Πληροφορικής Νίκος Διαμαντόπουλος και Ηλίας Σπανός και οι παρακάτω μαθητές/τριες: Μέρμηγκα Μαρία, Σταθακοπούλου Ιφιγένεια, Κολοκυθά Ευθυμία, Νικόλαος Ραμπαβίλας, Κωνσταντίνος Ρούβαλης, Όλγα Θεοδώρα Δούσκα, Λουκία Άννα Δαβανέλλου, Μαρία Γιούπη, Πλύδωρος Σπανός, Μαρία Ντεκούλη, Ειρήνη Μαρκορά, Μαρία Λάλα.
Το πρόγραμμα των δραστηριοτήτων ξεκίνησε με παρουσίαση παραδοσιακών χορών από την χορευτική ομάδα του σχολείου υπό τον συντονισμό της καθηγήτριας Φυσικής Αγωγής του σχολείου Κοκοτή Αδαμαντίας και ακολούθησε μάθημα Ελληνικής γλώσσας που είχαν προετοιμάσει οι μαθητές μας. Προβλήθηκαν βίντεο των μαθητών όλων των χωρών που παρουσίαζαν τις δράσεις της προηγούμενης κινητικότητας στη Ντιζόν της Γαλλίας καθώς και εκπαιδευτικών βίντεο που είχαν δημιουργήσει οι μαθητές.
Κύριο έργο της συνάντησης ήταν η δημιουργία 5 εκπαιδευτικών βίντεο από 5 πολυεθνικές ομάδες μαθητών για ένα τεχνικό θέμα της επιλογής τους, για το οποίο στη συνέχεια εργάστηκαν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας με σκοπό να ανταλλάξουν πρακτική εμπειρία, να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους και να εξασκήσουν αυτά που έμαθαν από την προηγούμενη κινητικότητα. Τα θέματα που επέλεξαν οι μαθητές αφορούσαν τον 3d σχεδιασμό ενός γοτθικού τόξου, την 3d σάρωση, την αναγνώριση των φυτών της αυλής του σχολείου μας με την εφαρμογή iΝaturalist, τον τρόπο που πετούν τα drones και την δημιουργία μιας εφαρμογής για κινητά με το App Inventor. Όλα τα video που έχουν παραχθεί από τους μαθητές είναι διαθέσιμα στο site του προγ/τος https://projekty.spse.cz/vamlte/output.html. Η τελευταία μέρα ολοκληρώθηκε με τις παρουσιάσεις και αξιολογήσεις των video των μαθητών και την παράδοση των πιστοποιητικών συμμετοχής.
Πέρα από τις εκπαιδευτικές δράσεις το πρόγραμμα περιλάμβανε και πολιτιστικές επισκέψεις. Πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στα Καλάβρυτα με τον οδοντωτό, όπου ξεναγηθήκαμε στο Μουσείο της μαρτυρικής πόλης και επίσης ξεναγηθήκαμε στο οινοποιείο της Αχαΐα Κλάους και ξεναγήσαμε τους επισκέπτες μας στο κέντρο της Πάτρας.
Με κύριο άξονα τον προγραμματισμό του χρονοδιαγράμματος, την συνέχιση των εργασιών του προγράμματος καθώς και τον καθορισμό του γενικότερου πλαισίου δράσεων της διακρατικής μας ομάδας, οι συντονιστές καθηγητές είχαν παράλληλα με τις εργασίες των μαθητών την ευκαιρία να κάνουν έναν απολογισμό της προόδου σχετικά με την υλοποίηση του προγράμματος και συμφώνησαν στις δράσεις που θα υλοποιηθούν μέχρι το τέλος του προγράμματος αυτό το διδακτικό έτος στα συνεργαζόμενα σχολεία.
Από τη συμμετοχή τους σε ένα τέτοιο πρόγραμμα, οι μαθητές αποκομίζουν πολλαπλά οφέλη. Διευρύνουν τους ορίζοντές τους, μπορούν να αναπτυχθούν ως Ευρωπαίοι πολίτες και να αναπτύξουν μια διεθνή οπτική και προοπτική, αναπτύσσονται οι ικανότητές τους να εργάζονται σε ομάδες και να αξιοποιούν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους για την επίτευξη συλλογικών στόχων.
Η προστιθέμενη αξία που φέρνουν τα ευρωπαϊκά προγράμματα όσον αφορά την ποιότητα στην εκπαίδευση στα σχολεία φαίνεται: στη διεύρυνση των οπτικών παραστάσεων, γνώσεων και δεξιοτήτων που αποκτούν καθηγητές και μαθητές μέσω της άτυπης μάθησης με την επαφή και επικοινωνία σε νέα πολιτιστικά περιβάλλοντα, στις ξένες γλώσσες και πολιτιστικές κοινωνικές δεξιότητες που βγάζουν τον καθηγητή και το μαθητή από το μικρόκοσμο της σχολικής μονάδας, και στις εκπαιδευτικές πρακτικές που αναπτύσσονται, διαχέονται και εφαρμόζονται από τους εκπαιδευτικούς που επίσης συμβάλλουν στην πολλαπλασιαστική επιμόρφωση.