Translate to:

Στο πλαίσιο του βραχυπρόθεσμου σχεδίου Erasmus+ 2022-1-EL01-KA122-SCH-000069753 με τίτλο Slowing down… fast fashion, που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και ύστερα από την έγκριση της πρότασης από το ΙΚΥ (Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών), μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου Γενικού Λυκείου Αγρινίου συμμετείχαν σε πρόγραμμα μαθησιακής κινητικότητας ομάδας μαθητών, που πραγματοποιήθηκε σε σχολείο υποδοχής στην πόλη Uelzen στην βόρεια Γερμανία (BBS1- Berufsbildenden Schulen 1 Uelzen). Συγκεκριμένα, η διευθύντρια του σχολείου κυρία Μαδιά Παρασκευή ( ΠΕ 02), οι εκπαιδευτικοί Αποστόλου Μαρία ( ΠΕ 06), Καραγκούνη Αλίκη ( ΠΕ 06), Τόλη Θεοδώρα ( ΠΕ 86), Φλώρου Κωνσταντούλα ( ΠΕ 03), και 16 μαθητές ταξίδεψαν στο βορειοδυτικό τμήμα της Γερμανίας, στο κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, με σκοπό να γνωρίσουν το εκεί εκπαιδευτικό σύστημα, να ανταλλάξουν απόψεις και εμπειρίες και κυρίως, μέσα από σειρά εργαστηρίων, να καλλιεργήσουν γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες που θα προωθήσουν τους κεντρικούς στόχους του σχεδίου.

Οι μαθητές ακολούθησαν ένα δομημένο πρόγραμμα μάθησης με βιωματικά εργαστήρια, που ενίσχυσαν βασικές δεξιότητες. Οι δραστηριότητες περιελάμβαναν γνωριμία με τα εμπλεκόμενα μέλη, ενημέρωση και αναζήτηση πληροφοριών για το θέμα της γρήγορης μόδας, δημιουργία ερωτηματολογίων και διαγραμμάτων, που έδωσαν ανατροφοδότηση για τις αγοραστικές συνήθειες και τα κριτήρια κάθε μέλους. Έτσι δόθηκε έναυσμα για συζήτηση αναφορικά με  τα συστήματα που εφαρμόζονται στη χώρα υποδοχής στη διαχείριση απορριμμάτων, την ανακύκλωση και άλλες βιώσιμες λύσεις όπως την μαθητική εταιρεία “Style for Future”που κάνει πράξη την βιωσιμότητα και την κυκλική οικονομία.

Η κινητικότητα αποτέλεσε μία πραγματική εμπειρία για τους μαθητές μας, καθώς μέσα από παιχνίδια και δραστηριότητες με πρακτικό και διαδραστικό χαρακτήρα, κατανόησαν τις επιπτώσεις της γρήγορης μόδας στο περιβάλλον, τους εργαζόμενους στον χώρο της ένδυσης και τους καταναλωτές. Ευαισθητοποιήθηκαν και ενθαρρύνθηκαν να αναλάβουν δράση, λειτουργώντας ως πρεσβευτές για τη βιώσιμη ανάπτυξη και αναλαμβάνοντας το καθήκον της ευαισθητοποίησης ολόκληρης της σχολικής κοινότητας σχετικά με τις περιβαλλοντικές προκλήσεις. Παράλληλα, ανέπτυξαν δεξιότητες επικοινωνίας στην ξένη γλώσσα, συνεργασίας, στοχαστικής ικανότητας και επίλυσης προβλημάτων. Τέλος, μέσα από τις δραστηριότητες του προγράμματος επιχειρήθηκε να αξιοποιηθούν οι ευκαιρίες που προσφέρουν οι ψηφιακές τεχνολογίες και τα εργαλεία πληροφοριών προωθώντας την ψηφιακή μάθηση. Αξίζει να σημειωθεί ότι την Τρίτη 25 Απριλίου μαθητές και εκπαιδευτικοί από το BBS 1 Uelzen (Γερμανία), από το Tartu Vocational College (Εσθονία) και από το 1ο Λύκειο Αγρινίου επισκέφθηκαν το Anna Siemsen School στο Αννόβερο, προκειμένου να συμμετάσχουν ενεργά σε πλήθος εργαστηρίων με τον τίτλο Slowing down fast fashion, τα οποία κάλυψε το τηλεοπτικό δίκτυο SAT1 REGIONAL και για τα οποία έγιναν εκτενείς αναφορές στον τύπο. Το πρόγραμμα στέφθηκε με τεράστια επιτυχία και οι μαθητές επέστρεψαν δηλώνοντας πως έχουν αποκομίσει οφέλη τόσο σε προσωπικό όσο και σε γνωστικό επίπεδο.

H παιδαγωγική ομάδα του έργου ευχαριστεί όλους όσους κατέστησαν δυνατό αυτό το πρόγραμμα μαθησιακής κινητικότητας και ανυπομονεί να οργανώσει παρόμοια προγράμματα στο μέλλον, ώστε να προσφέρει σε περισσότερους μαθητές την ευκαιρία να διευρύνουν τους ορίζοντές τους και να νιώσουν ως ισότιμα μέλη μιας ευρύτερης ευρωπαϊκής κοινότητας.

Πολλές ευχαριστίες στο BBS 1 Uelzen για την θερμή υποδοχή και υποστήριξη καθ΄ όλη τη διάρκεια του προγράμματος και στον διευθυντή κύριο Stefan Nowatschin και τους εκπαιδευτικούς Rebecca Moldenhauer και Sebastian Schaar που εργάστηκαν σκληρά για να πετύχει αυτό το πρόγραμμα. Προσβλέπουμε σε μελλοντικές συνεργασίες με το BBS 1 Uelzen, αλλά κι άλλα σχoλεία που μοιράζονται τη δέσμευση και το όραμά μας, να παρέχουμε στους μαθητές μας ανάλογες εμπειρίες.