Το 1ο ΓΕΛ Αιγίου στο Μπουργκάς της Βουλγαρίας

25

Translate to:

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ229 «Visual aids to make learning/teaching easier», την εβδομάδα 18 έως 25 Ιουνίου 2022 διεξήχθη η 1η εκπαιδευτική συνάντηση στο Μπουργκάς της Βουλγαρίας στο σχολείο «Profiled High School of Natural Sciences and Mathematics Acad, Nikola Obreshkov». Στη συνάντηση μετείχαν εκ μέρους του 1ου Γενικού Λυκείου Αιγίου, δύο καθηγητές, ο Νικόλαος Διαμαντόπουλος και ο Ηλίας Σπανός, οι μαθήτριες, Φωτεινή Χάϊδου,  Μαρία Μέργηγκα, Άννα-Νίκη Κρητικού, Ευθυμία Κολοκυθά και Χαραλαμπία Χριστοδουλοπούλου και συνάντησαν μαθητές και καθηγητές από την Σλοβακία, την Τσεχία, η οποία είναι και η συντονίστρια χώρα, και την οικοδέσποινα Βουλγαρία. 

Σκοπός του προγράμματος είναι η δημιουργία πέντε (5) εκπαιδευτικών βίντεο διάρκειας 6-10 λεπτών από τους ίδιους τους μαθητές κάθε σχολείου για έννοιες που αφορούν επίκαιρα τεχνικά θέματα. Ο βασικός στόχος είναι για τους μεν μαθητές να εμβαθύνουν στις γνώσεις/δεξιότητες που απαιτούνται για την παραγωγή ενός ποιοτικού εκπαιδευτικού βίντεο (π.χ. χειρισμός της κάμερας, δημιουργία σεναρίου, soundtrack, τίτλοι, κινούμενα σχέδια, εφέ βίντεο, περικοπή, μέσα διανομής), για τους δε καθηγητές να διαμορφώσουν μια μεθοδολογία ως προς την διδασκαλία δημιουργίας ενός εκπαιδευτικού video προς τους μαθητές τους και παράλληλα να αποκτήσουν μια βιβλιοθήκη χρηστικών βίντεο που θα τους  διευκολύνουν να εξηγήσουν δύσκολες έννοιες του μαθήματός τους. Το 1ο ΓΕΛ Αιγίου έχει αναλάβει τη δημιουργία εκπαιδευτικών video σε σχέση με την 3D σχεδίαση και την 3D εκτύπωση.

Το ταξίδι στη Βουλγαρία ξεκίνησε με την επίσκεψή στην πρωτεύουσα Σόφια. Μαθητές και εκπαιδευτικοί αφού επισκέφτηκαν αξιόλογα μνημεία της Βουλγραρίας, έφτασν στο Μπουργκάς όπου τους υποδέχθηκαν θερμά οι μαθητές και καθηγητές του Βουλγάρικου σχολείου. Το πρόγραμμα των δραστηριοτήτων  ξεκίνησε με την παρουσίαση από τους μαθητές της χώρας, της πόλης και του σχολείου τους. Μετά έγινε η προβολή και η αξιολόγηση του 1ου εκπαιδευτικού video που είχε ετοιμάσει το κάθε σχολείο το προηγούμενο διάστημα.  Οι μαθητές μας προέβαλαν το εκπαιδευτικό βίντεο που είχαν ετοιμάσει με θέμα «Εισαγωγή στην 3D σχεδίαση με το λογισμικό Tinkercad», το οποίο μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει στην διεύθυνση https://www.youtube.com/watch?v=6-oValydMoM. Ακολούθησε ένα πολύ ενδιαφέρον μάθημα Βουλγαρικής γλώσσας από τους οικοδεσπότες μαθητές και η μέρα ολοκληρώθηκε με ξενάγηση στο κέντρο του Μπουργκάς. Την 2η μέρα έγινε στο χώρο του σχολείου και οι μαθητές χωρίστηκαν σε πολυεθνικές ομάδες που καθεμία ανέλαβε την δημιουργία ενός εκπαιδευτικού video για ένα τεχνικό θέμα που συμφώνησε με σκοπό οι μαθητές να ανταλλάξουν πρακτική εμπειρία, να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους και να εξασκήσουν αυτά που έχουν μάθει μέχρι τώρα. Τις επόμενες μέρες μαθητές και εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στο χωριού του Μπουργκάς και επισκέφτηκαν όμορφα μέρη όπως το Nessebar,  το μαργαριτάρι της Μαύρης Θάλασσας ή όπως αλλιώς το αποκαλούν το Ντουμπρόβνικ της Μαύρης Θάλασσας, το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Μπουργκάς όπου πραγματοποιήθηκε εργαστήριο με θέμα την δημιουργία ενός εκπαιδευτικού video, τη Σωζόπολη, την αρχαιοελληνική πόλη της Απολλωνίας, η οποία σήμερα είναι ένα από τα μεγαλύτερα παραθαλάσσια θέρετρα της Βουλγαρίας και το νησί της Αγίας Αναστασίας, γνωστό και ως νησί των Μπολσεβίκων, το μόνο κατοικημένο νησί στα ανοιχτά της βουλγαρικής ακτής της Μαύρης Θάλασσας. 

 

Την τελευταία μέρα του προγράμματος έγινε  παρουσίαση και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών βίντεο που κατασκεύασαν οι μαθητές και πραγματοποιήθηκε η τελετή λήξης με παράδοση των πιστοποιητικών. Ακολούθησε επίσκεψη στο Δημαρχείο της πόλης. Με κύριο άξονα τον προγραμματισμό του χρονοδιαγράμματος, την συνέχιση  των εργασιών του προγράμματος καθώς και τον καθορισμό του γενικότερου πλαισίου δράσεων της διακρατικής μας ομάδας, οι συντονιστές καθηγητές είχαν παράλληλα με τις εργασίες των μαθητών την ευκαιρία να κάνουν έναν απολογισμό της προόδου σχετικά με την υλοποίηση του προγράμματος και συμφώνησαν στις δράσεις που θα υλοποιηθούν μέχρι το τέλος του προγράμματος το επόμενο διδακτικό έτος στα συνεργαζόμενα σχολεία.