ErasmusPlus, Erasmus+

Translate to:

 

Στο πλαίσιο του Προγράμματος: «Η αναδιαμόρφωση του Παραδοσιακού Σχολείου σε Ανοιχτό Σχολείο ως παράγοντας άμβλυνσης κοινωνικών διακρίσεων και αποκλεισμών, εξομάλυνσης διαπροσωπικών συγκρούσεων και διαχείρισης της σχολικής τάξης, προσφέροντας δυνατότητα πρόσβασης στη γνώση σε όλους.”, οι εκπαιδευτικοί Βασιλοπούλου Βικτωρία, Διευθύντρια Σχ. Μονάδας, Κλάδος: ΠΕ70, ΠΕ 78 και Δαγκλή Ευδοκία, Κλάδος: ΠΕ05 του Δημοτικού Σχολείου Αρχαίας Ολυμπίας, συμμετείχαν στο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα: «What Provokes Conflict and How can We Manage It?», το οποίο πραγματοποιήθηκε στη Λουμπλιάνα της Σλοβενίας, από 16/11/2019 έως 24/11/2019.

Αναλυτικό Πρόγραμμα της Επίσκεψης:

16 Νοεμβρίου 2019,  Σάββατο:

-Αναχώρηση από έδρα μας για αεροδρόμιο Αθηνών

16 Νοεμβρίου 2019,  Σάββατο:

– 14:45 πτήση για Λιουμπλιάνα μέσω Κωνσταντινούπολης

– 18:55 άφιξη στη Λιουμπλιάνα

– Μετάβαση με ταξί  με ευθύνη του φορέα υποδοχής από το αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο.

 17 Νοεμβρίου 2019, Κυριακή:

Ελεύθερο το πρωινό για περιήγηση στην πόλη και στο ιστορικό κέντρο της και στη συνέχεια συγκέντρωση των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα στο χώρο του φορέα από τις 18:00 έως τις 20:00 με καλωσόρισμα και γνωριμία μεταξύ των συμμετεχόντων ανά χώρα και κατ’ άτομο, παρουσιάσεις των συμμετεχόντων μελών και των φορέων από τους οποίους προέρχονταν με ανάρτηση αφισών που ζητήθηκαν ως προετοιμασία είτε με σύντομες παρουσιάσεις μέσω προβολών παρουσίασης. Τέλος ακολούθησε ενημέρωση από τις υπευθύνους του προγράμματος για το σχεδιασμό και την υλοποίησή του.

18 Νοεμβρίου 2019, Δευτέρα:

09:00-14:00: Εισαγωγή στο πρόγραμμα, Θεωρητική προσέγγιση των διαπροσωπικών σχέσεων, προσέγγιση της θεωρίας του “Trip around Triangle”, ατομικά αποτελέσματα με βάση την προαναφερθείσα θεωρία και των SDI (Strength, Deployment, Inventory) ερωτηματολογίων που είχαν συμπληρωθεί πριν την έναρξη του προγράμματος από κάθε συμμετέχοντα.

14:15: Μεσημεριανό γεύμα σε εστιατόριο με τοπικές παραδοσιακές γεύσεις της Σλοβενίας με παρόντες όλους τους συμμετέχοντες και την υπεύθυνη του φορέα.

15:30: Ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο της Λιουμπλιάνας

20:00: Δείπνο στην παραδοσιακή ταβέρνα DAS IST WALTER που φημίζεται για τις σλοβένικες και γενικότερα για τις βαλκανικές γεύσεις που προωθεί καθώς και για το παραδοσιακό σλοβένικο κρασί ή σλοβένικη μπύρα.

19 Νοεμβρίου 2019,Τρίτη:

09:00-14:00: Εισαγωγή στη θεωρία του συστήματος κινήτρων. (Motivation Value System). Διαδραστικές ασκήσεις κατά μόνας ή και σε ομάδες. Προσωπικές δυνάμεις (Personal strengths) και υπερβολή «χρήσης» προσωπικών δυνάμεων (Overdone Strengths), δραστηριότητες αλληλεπίδρασης.

14:15: Μεσημεριανό γεύμα.

20 Νοεμβρίου 2019, Τετάρτη:

09:00-14:00:Διαδραστικές ασκήσεις επίγνωσης και ενδυνάμωσης της προσωπικότητας.

12:15-13:30: Μεσημεριανό  γεύμα.

17:00-21:30:  Εκδρομή στη λίμνη Bled.  Επίσκεψη των ιστορικών μνημείων.

21 Νοεμβρίου, Πέμπτη:

09:00-14:00 Εισαγωγή στην έννοια των διαπροσωπικών συγκρούσεων, μοντέλα διαπροσωπικών συγκρούσεων και πρακτικές διαχείρισης των συγκρούσεων, τρόποι επιβράβευσης και ανταμοιβής

14:00: Μεσημεριανό γεύμα 

22 Νοεμβρίου 2019, Παρασκευή:

09:00- 12:15: Συγκέντρωση εμπειριών, ενσωμάτωση γνώσεων και δεξιοτήτων χρησιμοποιώντας δημιουργικές τεχνικές, διαχείριση προσωπικών δυνάμεων

12:15- 12:45: Ελαφρύ γεύμα στο φορέα

13:00- 14:00: Μεταφορά της αποκτηθείσης γνώσης στον εργασιακό χώρο, βασικά «κλειδιά» της μάθησης, ανάπτυξη προσωπικού σχεδίου δράσης

14:15: Μεσημεριανό γεύμα

15:30: Επίσκεψη στο Ιστορικό Μουσείο της Λιουμπλιάνα και ξενάγηση από την Εκπαιδεύτριά μας κα Janja Rebolj η οποία και εργάζεται σε αυτό ως Έφορος

23 Νοεμβρίου 2019, Σάββατο:

09:00-10:30: Αξιολόγηση και ανατροφοδότηση και αποχαιρετισμός των συμμετεχόντων με διαδραστικό τρόπο

24 Νοεμβρίου 2019, Κυριακή:

17:00 Αναχώρηση από το ξενοδοχείο και μεταφορά στο αεροδρόμιο της Λιουμπλιάνα με ταξί με ευθύνη του φορέα υποδοχής

19:50: Αναχώρηση από το αεροδρόμιο της Λιουμπλιάνα για Αθήνα μέσω Κωνσταντινούπολης

25 Νοεμβρίου 2019, Δευτέρα:

01:45: Άφιξη στο αεροδρόμιο της Αθήνας

Προετοιμασία της επίσκεψης

  • Ενημέρωση από το συνάδελφο κ. Κουτσουνά για το φορέα υποδοχής
  • Προσωπική ενημέρωση των συμμετεχόντων για το πρόγραμμα του φορέα υποδοχής
  • Συμπλήρωση της ηλεκτρονικής έκδοσης της καταγραφής ανάπτυξης δυνάμεων (online version of the Strength Deployment Inventory) με σκοπό την ενδυνάμωσή μας και την ευαισθητοποίησή μας ώστε να κάνουμε καλύτερες επιλογές και να χρησιμοποιούμε τις δυνάμεις μας για να βελτιώνουμε την αλληλεπίδρασή μας με τους άλλους.

Περιγραφή του χώρου διεξαγωγής του σεμιναρίου και του διδακτικού προσωπικού:

Το Skupina Primera d.o.o είναι ένας φορέας που ειδικεύεται στην οργάνωση και στο συντονισμό ευρωπαϊκών προγραμμάτων κινητικότητας και ειδικότερα στο πλαίσιο των προγραμμάτων του Erasmus+.  Το πρόγραμμα έλαβε χώρα στον όροφο ενός εξαιρετικού διατηρητέου κτηρίου της οδού Rimska 6, με θέα στην εσωτερική αυλή του συγκροτήματος από τη μία πλευρά και στον κεντρικό δρόμο από την άλλη στο όριο του ιστορικού κέντρου της Λιουμπλιάνα, σε έναν όμορφο ανακαινισμένο  χώρο, με δύο μεγάλες αίθουσες διδασκαλίας πλήρως εξοπλισμένες, χώρο ανάπαυλας, κουζίνα για χρήση των εκπαιδευομένων και του προσωπικού καθώς και ένα ξεχωριστό γραφείο των εκπαιδευτών και φυσικά κοινόχρηστους χώρους. Εντυπωσιακή ήταν η λιτή άλλα «εύγλωττη» διακόσμηση του χώρου, η οποία προδιέθετε θετικά τους συμμετέχοντες και «επέβαλε» μία αίσθηση οικειότητας.

Στους χώρους διδασκαλίας, όπου εργαζόμαστε είτε κατά ομάδες των τεσσάρων είτε κατά μόνας, υπήρχαν άνετα σύγχρονα τραπέζια εργασίας με αναπαυτικές καρέκλες, δύο τουλάχιστον φορητοί υπολογιστές, διαδραστικοί πίνακες, βιντεοπροβολείς, δυνατότητα χρήσης ίδιων φορητών υπολογιστών από όλους τους εκπαιδευόμενους, πίνακες/stand για χρήση των ομάδων, δωρεάν ασύρματη σύνδεση στο διαδίκτυο (free wi-fi), πλήρης γραφική ύλη, ενώ για κάθε εκπαιδευόμενο/συμμετέχοντα υπήρχε ένα ντοσιέ με το εκπαιδευτικό υλικό που έπρεπε να διαθέτει. Ακόμη ο,τιδήποτε χρειαζόταν κατά περίπτωση (π.χ μαρκαδόροι, ψαλίδια, συρραπτικά, χαρτοταινίες κ.λ.π) ήταν άμεσα στη διάθεσή μας. Χαρακτηριστικό ήταν, ότι πριν την έναρξη του course, ανά ημέρα, ένα διαφορετικό γλυκάκι περίμενε τον καθένα για να ξεκινήσει το πρόγραμμα.

Εκπαιδεύτριά μας ήταν η κα Janja Rebolj η οποία έχει πάνω από είκοσι χρόνια εμπειρία σε ένα ευρύ φάσμα πεδίων και είναι κάτοχος δύο Master. Ειδικότερα το πεδίο εξειδίκευσής της περιλαμβάνει: Ανάπτυξη της Διαχείρισης, Επικοινωνία, Εκπαίδευση Ενηλίκων, Διαχείριση αλλαγών, Διαχείριση Σχέσεων, Διαχείριση Συγκρούσεων, Προγράμματα Ανάλυσης Δυναμικού Ανάπτυξης  Αποθεμάτων. Από το 2008 δε, έχει λάβει το εθνικό βραβείο «The Αpple of Quality» για τις επιδόσεις της στα προγράμματα Ευρωπαϊκής Κινητικότητας. Όντως, κατά γενική ομολογία των συμμετεχόντων είναι άριστη στον τομέα της και αποδείχθηκε εξαιρετική Trainer, φιλική, αποδοτική, ενθουσιώδης και αποτελεσματική.

Αντίκτυπος της δραστηριότητας:

Το ακρωνύμιο του τρέχοντος προγράμματος Erasmus+ είναι το R.I.C.H SCHOOL από τα αρχικά των αγγλικών λέξεων Reschool (Αναδιαμόρφωση), International (Διεθνής/ές), Cooperation (Συνεργασία), Hospitality (Φιλοξενία), που φανερώνει, εν συντομία, τους στόχους του προγράμματος αλλά και τις αξίες που το διέπουν. Ειδικότερα και επιγραμματικά, αναφορικά με:

  • ΓΝΩΣΕΙΣ: Οι εκπαιδευτικοί μας προσέγγισαν θεωρητικά τις διαπροσωπικές σχέσεις μέσω του «Trip around Triangle», όπου σε συνέχεια του SDI κατενόησαν καλύτερα τον εαυτό τους ώστε χρησιμοποιώντας αυτή τη γνώση εαυτού –τόσο στην κανονική ζωή όσο και σε κατάσταση «σύγκρουσης»- να μπορέσουν να κατανοήσουν καλύτερα τον «άλλον»  και να γίνουν πιο αποτελεσματικοί στη διαχείριση των διαπροσωπικών σχέσεων σε διάφορα επίπεδα (προσωπικό, επαγγελματικό, κοινωνικό κ.λ.π).
  • ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ: Οι εκπαιδευτικοί ανέπτυξαν δεξιότητες είτε εμπλούτισαν ήδη υπάρχουσες σχετικές με την επιστήμη (προσέγγιση της θεωρίας «Trip around Triangle»), τη διαχείριση συγκρούσεων σε πρακτικό επίπεδο (χρησιμοποιώντας τρόπους επιβράβευσης και ανταμοιβής) και την ενσυναίσθηση.
  • ΣΤΑΣΕΙΣ: Οι εκπαιδευτικοί μας, μέσω της θεωρητικής προσέγγισης όπως αναπτύχθηκε στο συγκεκριμένο course, υιοθέτησαν στάσεις ζωής σχετικά με τις διαπροσωπικές σχέσεις και τη διαχείριση συγκρούσεων. Ειδικότερα έχουν μια ουσιαστική κατανόηση του R.A.T.(Επίγνωση της θεωρίας των ανθρωπίνων σχέσεων) και είναι ικανοί να δομούν αποτελεσματικές διαπροσωπικές σχέσεις και να αποφεύγουν περιττές συγκρούσεις επειδή ακριβώς αντιλαμβάνονται εύκολα τις αιτίες των συγκρούσεων. 

Βιωσιμότητα-διάδοση και αξιοποίηση των αποτελεσμάτων:

Η εμπειρία  και τα μαθησιακά αποτελέσματα της κινητικότητας στη Λιουμπλιάνα,  θα διαχυθούν στο εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου μας άλλα και σε όποιον άλλον ενδιαφέρεται εκτός σχολείου, με τους εξής τρόπους:

  • Με τη δημοσίευση στον τοπικό τύπο ενημερωτικού δελτίου σχετικού με την κινητικότητα.
  • Με την διοργάνωση παρουσιάσεων σε προσεχείς ημερομηνίες, που θα ανακοινωθούν, για τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς της Αρχαίας Ολυμπίας. Μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου στην οποία θα αναρτηθεί το υλικό από την κινητικότητα.
  • Με συνεργασίες με άλλα σχολεία και φορείς όπου θα αξιοποιηθούν οι αποκτηθείσες γνώσεις για την αποτελεσματικότερη δυνατή υλοποίηση των κοινών δράσεων, σε τοπικό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Παρατηρήσεις και προτάσεις:

Η κινητικότητα στη Λιουμπλιάνα της Σλοβενίας, ήταν η πρώτη από τις τέσσερεις  κινητικότητες που έχουν προγραμματιστεί στα πλαίσια της προσπάθειάς  μας να καταστήσουμε το Σχολείο μας ανοιχτό στις προκλήσεις των καιρών και της σύγχρονης εκπαίδευσης,  σύγχρονο και αποτελεσματικό μέσα από τις ευκαιρίες που μας δίνει το πρόγραμμα Erasmus KA1. Θεωρούμε το σεμινάριο άκρως επιτυχημένο λόγω της υψηλής ποιότητας υπηρεσιών που παρείχε ο εκπαιδευτικός φορέας Skupina Primera d.o.o καθώς και των εμπειριών που αντηλλάγησαν μεταξύ ημών και των εκπαιδευομένων από τις λοιπές χώρες (Ρουμανία, Πορτογαλία, Ουγγαρία και Μάλτα).

Του Υπεύθυνου Σύνταξης της Έκθεσης Δραστηριοτήτων: Ιωάννη Κουτσουνά, ΠΕ 11