“CHOICE”-ERASMUS+ KA3, STEM Σταδιοδρομία…Γιατί;

49

Translate to:

 

Ολοκληρώθηκε η εναρκτήρια συνάντηση του CHOICE, η οποία υλοποιήθηκε στο Παλέρμο της Σικελίας στις 20 και 21 Φεβρουαρίου 2020. Στο τριετές αυτό έργο συμμετέχουν 9 εταίροι από 5 διαφορετικές χώρες και συγκεκριμένα:α) Ιταλία, CESIE(Συντονιστής), Liceo scientifico Benedetto Croce β)Κύπρος, GrantXpert Grammar school Nicosia γ)Ελλάδα, Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας με το ΠΕΚΕΣ Δ.Ε.και ΕUROTraining, ε) Ισπανία, Blue Room Innovation&Institut de Maçanet de la Selva στ) Βέλγιο,Lifelong Learning Platform. Το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA3 CHOICE αποτελεί μια εκπαιδευτική προσέγγιση που βασίζεται στις ΤΠΕ και σε μια πρακτική και καινοτόμο εκπαιδευτική διαδικασία STE(A)M (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics), με στόχο να ενισχύσει το ενδιαφέρον των νέων (14-18 ετών) για θέματα STEM και για μια STEM σταδιοδρομία, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στη μείωση των αναντιστοιχιών μεταξύ δεξιοτήτων και αναγκών στην αγορά εργασίας.

Βασικοί στόχοι του προγράμματος CHOICE είναι:

•Η αύξηση των κινήτρων των νέων ώστε να επιλέξουν σταδιοδρομίες STE (A) M μέσω μιας πρακτικής εκπαιδευτικής προσέγγισης.

•Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών και των μαθητών σε μια διεπιστημονική bottom-up προσέγγιση της μάθησης, στηριζόμενη στη χρήση καινοτόμων παιδαγωγικών μεθόδων.

•Η προώθηση του συντονισμού και της συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, επιχειρήσεων και τοπικών αρχών στον τομέα STEM.

•Η υποστήριξη της διακρατικής συνεργασίας και της αμοιβαίας μάθησης μεταξύ και εντός των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων που προωθούν καινοτόμες προσεγγίσεις STE(A)M στην εκπαίδευση STEM που συνεπάγονται μια συστημική επίδραση στα εκπαιδευτικά συστήματων χωρών.

Τα αναμενόμενα αποτελέσματα του CHOICE είναι:

•Εθνικές εκθέσεις για τις τοπικές και περιφερειακές πρωτοβουλίες, τις βέλτιστες πρακτικές, τις στάσεις των μαθητών και τις προσεγγίσεις των εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση STEM.

•Δημιουργία ενός πλαισίου για τη μεταρρύθμιση των προγραμμάτων σπουδών STEM.

•Διεθνής κατάρτιση/επιμόρφωση εκπαιδευτικών για τη συνεργατική δημιουργία εκπαιδευτικών πόρων για την εκπαίδευση STEM

•Υλοποίηση Εργαστήριων (workshops)σχεδιασμού και ανάπτυξης ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων

•Παραγωγή ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων (OER) που θα βασίζονται σε μια STE(A)M προσέγγιση τηςεκπαίδευσης STEM

•Δημιουργία ενός MOOC για την STE (A) M εκπαίδευση εκπαιδευτικών(beta version).

Σαρλή Έλενα

Προωθήτρια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας