«#EUjoy!» στη Βαρκελώνη για το ΓΕΛ Καστριτσίου

20

Translate to:

 

Στο πλαίσιο του Σχεδίου Σύμπραξης Σχολείων με τίτλο: «#EUjoy!»  του προγράμματος Erasmus+, Δράση ΚΑ2, το Γ.Ε.Λ. Καστριτσίου συμμετείχε ως εταίρος στη δεύτερη Δραστηριότητα Μάθησης/ Διδασκαλίας/ Κατάρτισης/ Επιμόρφωσης earning/teaching/training activity) –«Είμαστε ευρωπαίοι ακροβατώντας ανάμεσα στην αίσθηση του ανήκειν και την ανάγκη του φυγείν»– του σχεδίου, στην Βαρκελώνη της Ισπανίας.

Η Στρατηγική Σύμπραξη αποκλειστικά μεταξύ σχολείων στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ Σχολική Εκπαίδευση, έχει εγκριθεί και επιχορηγείται από το ΙΚΥ (Αριθμός Σύμβασης: «2018-1-IT02- KA229-048038_2»). Σε αυτήν συμμετέχουν σχολεία από πέντε ευρωπαϊκές χώρες (Ρουμανία, Αυστρία, Ελλάδα, Ισπανία και Ιταλία). Η κινητικότητα αυτή πραγματοποιήθηκε στην Βαρκελώνη της Ισπανίας με διάρκεια από Κυριακή 17 Νοεμβρίου έως και Σάββατο 23 Απριλίου 2019. Σε αυτή συμμετείχαν δύο (02) εκπαιδευτικοί και έξι (06) μαθητές και μαθήτριες από καθεμία από τις τέσσερις χώρες (Ρουμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Αυστρία) που υλοποίησαν μετακίνηση ενώ από πλευράς Ισπανίας συμμετείχαν όλοι οι εμπλεκόμενοι στην Σύμπραξη εκπαιδευτικοί και μαθητές.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΓΕΛ ΚΑΣΤΡΙΤΣΙΟΥ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ 

«Είμαστε ευρωπαίοι ακροβατώντας ανάμεσα στην αίσθηση του ανήκειν και την ανάγκη του φυγείν»

Κυριακή 17/11 06.15: συνάντηση στο σταθμό του Ο.Σ.Ε. στην οδό Όθωνος Αμαλίας 06.25: αναχώρηση με τρένο για το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» 09.47: άφιξη στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». 12.55 – 14.30:πτήση Lufthansa για Μόναχο, αεροδρόμιο Munich International (LH1751) 15.30-17.35: πτήση για Βαρκελώνη, αεροδρόμιο ElPrat (LH1814) 18.00: Παραλαβή μαθητών στο αεροδρόμιο από τις οικογένειες που θα τους φιλοξενήσουν.

Δευτέρα 18/11 8:30: Επίσημη έναρξη Γνωριμία με το σχολείο και την Ισπανική ομάδα 10:00: Εργασίες μαθητών Παρουσιάσεις σχετικά με την προηγηθείσα έρευνα (άρθρα στον εθνικό τύπο που είναι υπέρ ή κατά της Ε.Ε.) Σύγκριση νοοτροπιών στην Ισπανία (τάση προς αποχώρηση) Περιγραφή της κατάστασης Δύο διαλέξεις: Καταλονία και Brexit 12:30-14:00: Γεύμα στο σχολείο 14:00: Ξενάγηση στη SantaColoma deGramenet από μαθητές του σχολείου 17:00:Βράδυ με τις οικογένειες

Τρίτη 19/11 8:30: Συνάντηση στο σχολείο 9:00: Αναχώρηση από το σχολείο (περπάτημα μέχρι τη στάση μετρό) και επίσκεψη στη Βαρκελώνη 10:00: Ξενάγηση στη Βαρκελώνη, 1ο μέρος (γοτθική περιοχή) 13:00: Γεύμα: πικνίκ 14:30: Ελεύθερος χρόνος στη Βαρκελώνη 13:30 Επίσκεψη στο Μουσείο Πικάσο 17:30: Επιστροφή στη Santa Coloma με μετρό 18:00: Βράδυ με τις οικογένειες

Τετάρτη 20/11 8:30: Συνάντηση στο σχολείο 9:00: Χωρισμός σε διεθνικές ομάδες Δημιουργία βίντεο που πείθει για τη σημασία της ενότητας 12:30-14:00: Γεύμα στο σχολείο 14:00:Μετάβαση στο κέντρο της Βαρκελώνης με το μετρό. Ξενάγηση, 2ο μέρος. (σύγχρονο τμήμα, σπίτια Γκαουντί, LaSagradaFamilia). 17:00: Βράδυ με τις οικογένειες

Πέμπτη 21/11 8:30: Συνάντηση στο σχολείο 9:00: Παρακολούθηση των βίντεο που ετοίμασαν οι μαθητές την προηγούμενη μέρα. (Ανάρτηση στο e-twinning) 11:00: Ξενάγηση στο Ιβηρικό χωριό 12:30: Γεύμα: Πικνίκ στο Ιβηρικό χωριό 14:00: Βράδυ με τις οικογένειες

Παρασκευή 22/11 8:30: Συνάντηση στο σχολείο 9:00: Κυκλικά εργαστήρια για την ενότητα της Ε.Ε. 12:00: Φόρμες αξιολόγησης 12:30-14:00: Γεύμα στο σχολείο 14:00: Επίσημη τελετή λήξης 15:00: Βράδυ με τις οικογένειες 20:00: Αποχαιρετιστήριο πάρτι

Σάββατο 23/11 06.00: Μετάβαση στο αεροδρόμιο El Prat 07.55 – 09.55:πτήση Lufthansa για Μόναχο, αεροδρόμιο Munich International (LH1817) 12.00-15.25: πτήση για Αθήνα, αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ((LH1756) 17.15: αναχώρηση με τρένο για Πάτρα 20.45: άφιξη στην Πάτρα.

Προϊόντα-αποτελέσματα της επίσκεψης
 Μαζί με τους συμμαθητές τους από Ιταλία, Αυστρία, Ισπανία και Ρουμανία οι μαθητές/μαθήτριες εργάστηκαν σε μεικτές διεθνικές ομάδες και δημιούργησαν σύντομα βίντεο με θέμα τα οφέλη της Ε.Ε. και με σκοπό να πείσουν τον δέκτη για την ωφελιμότητα της συμμετοχής. Οι μαθητές αξιοποίησαν ελεύθερα τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και την αισθητική τους.  Είχαν παράλληλα την ευκαιρία να γνωρίσουν την Ιστορία της Καταλονίας (Ιβηρικό χωριό, Βαρκελώνη).  Ημερολόγιο επίσκεψης από τους/τις έξι μαθητές/μαθήτριες του ΓΕ.Λ. Καστριτσίου που συμμετείχαν στην μετακίνηση. Καταγραφή, μέρα προς μέρα, παρατηρήσεων, εντυπώσεων, αξιολόγησης, για όλες τις δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχαν σύμφωνα με το πρόγραμμα της επίσκεψης. Συμπλήρωση αντίστοιχου ημερολογίου και από συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς.  Δημιουργία κολάζ με φωτογραφίες καθώς και αρχείου παρουσίασης της επίσκεψης στην Ισπανία, από τους /τις έξι μαθητές/μαθήτριες που έλαβαν μέρος.   Προετοιμασία-προτάσεις για την επικείμενη συνάντηση στην Ελλάδα την άνοιξη του 2020

Αξιοποίηση αποτελεσμάτων / Διάχυση – Αντίκτυπος

 Ενημέρωση του συλλόγου των διδασκόντων και, αναλυτικότερα, των μελών της παιδαγωγικής ομάδας, για το περιεχόμενο και τα αποτελέσματα των εργασιών στην Ισπανία.  Ενημέρωση, σε τακτική συνάντηση του προγράμματος, των υπόλοιπων μαθητών και των μελών της παιδαγωγικής ομάδας, από τους μετακινηθέντες μαθητές. Έγινε προφορική παρουσίαση-σχολιασμός καθώς και η διάδραση με το κοινό (απάντηση αποριών-διάλογος).  Στην ίδια συνάντηση πραγματοποιήθηκε αξιολόγηση της επίσκεψης, από τους καθηγητές και μαθητές που συμμετείχαν, συζήτηση για τα αποτελέσματα της επίσκεψης και για τη δυνατότητα αξιοποίησής τους στις επικείμενες επισκέψεις. Επισήμανση θετικών – αρνητικών στοιχείων που θα πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν όσον αφορά την επίσκεψη των εταίρων (καθηγητών και μαθητών) στην Πάτρα (άνοιξη 2020).

Βάση της συζήτησης-αξιολόγησης-διάχυσης αποτέλεσαν τα ακόλουθα σημεία:

Α. Οι επισκέπτες μαθητές και οι Ισπανοί μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα πήραν μέρος, όλοι μαζί, σε εργαστήρια, όπως προβλέπεται άλλωστε από το σχέδιο για κάθε δραστηριότητα μάθησης/κατάρτισης/επιμόρφωσης. Βίωσαν την συνεργασία σε διεθνικές ομάδες με γλώσσα εργασίας την αγγλική. Τα παιδιά συνεργάστηκαν και έγιναν όλοι μαζί μια όμορφη ομάδα με άφθονη χαρά, γέλιο, επικοινωνία και αίσθημα αλληλεγγύης. Είχαν εξάλλου την ευκαιρία να “διδαχθούν” στην πράξη στοιχεία της ισπανικής γλώσσας. Τέλος, αποκόμισαν γνώσεις και ανέπτυξαν προβληματισμό σχετικά με τα ζητήματα της Καταλονίας και του Brexit.

Β. Όλοι οι μαθητές φιλοξενήθηκαν από αντίστοιχο αριθμό οικογενειών των μαθητών του ισπανικού σχολείου. Η φιλοξενία ήταν εξαιρετική. Τόσο οι έξι μαθητές/μαθήτριες όσο και οι δύο καθηγητές του ΓΕΛ Καστριτσίου που συμμετείχαν στο ταξίδι στην Ισπανία αποκόμισαν μια πολύ θετική και πλούσια εμπειρία πολιτιστικής ανταλλαγής καθώς και γνώσεις σχετικά με το εκπαιδευτικό σύστημα της Ισπανίας και τέλος την ιστορία, τα αξιοθέατα και την κουλτούρα της συγκεκριμένης περιοχής που επισκέφτηκαν.

Τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας: Γκότσης Ιωάννης, ΠΕ02 και Πετροπούλου Ασημίνα, ΠΕ02