“Fit for Life” για το ΓΕΛ Κ. Αχαΐας με προορισμό το Buszkowice της Πολωνίας

13

Η δεύτερη επίσκεψη για την Πολυμερή Σχολική Σύμπραξη Erasmus+ KA2 με τίτλο “Fit for Life”,  πραγματοποιήθηκε στο σχολείο της πόλης Buszkowice , στην Πολωνία, με διάρκεια από την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου  έως και την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2019. Σε αυτήν συμμετείχαν εκπαιδευτικοί και μαθητές και από τις έξι χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Η ελληνική ομάδα αποτελείτο από 2 εκπαιδευτικούς και 3 μαθητές.

Πριν την επίσκεψη πραγματοποιήθηκαν: 

  • Ενημέρωση της παιδαγωγικής ομάδας υλοποίησης του προγράμματος του ΓΕΛ Κάτω Αχαΐας για την πρώτη συνάντηση στο σχολείο της πόλης Worth, στην Γερμανία και τα όσα προγραμματίστηκαν εκεί  ώστε να υλοποιηθούν στο πλαίσιο του προγράμματος κατά το τρέχον σχολικό έτος.
  • Εγγραφή μαθητών και εκπαιδευτικών της ελληνικής ομάδας στην πλατφόρμα e-twining
  • Ηλεκτρονική συμπλήρωση (e-twining) ερωτηματολογίων της πολωνικής ομάδας σχετικών με την υγιεινή διατροφή από όλα τα μέλη της ελληνικής ομάδας, εκπαιδευτικούς και μαθητές
  • Σχεδιασμός λογοτύπων από τους μαθητές της ελληνικής ομάδας και επιλογή ενός και διενέργεια ηλεκτρονικής ψηφοφορίας (e-twining) μεταξύ των λογοτύπων όλων των χωρών – τελικά επιλέχτηκε το λογότυπο της γερμανικής ομάδας
  • Κατασκευή κουίζ από τους μαθητές για την περιοχή μας μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής Kahoot και ανάρτηση τους στο Twinspace (e-twining)
  • Κατασκευή χειροποίητων χριστουγεννιάτικων καρτών από τους μαθητές / μία για κάθε χώρα που συμμετέχει στο πρόγραμμα ώστε να γίνει ανταλλαγή καρτών στη συνάντηση της Πολωνίας
  • Φωτογράφιση των καρτών και ανάρτηση στο e-twining
  • Συμπλήρωση ειδικών εντύπων από τους μαθητές που θα φιλοξενηθούν στην Πολωνία σχετικών με τα ενδιαφέροντα και το χαρακτήρα τους και ηλεκτρονική αποστολή τους στην πολωνική ομάδα.
  • Αγορά δώρων –τοπικών αχαϊκών προϊόντων γα να προσφερθούν στους εκπαιδευτικούς του πολωνικού σχολείου.
  • Πραγματοποίηση συνάντησης με γονείς μαθητών και μαθητές που ταξιδεύουν, κατά την οποία ενημερώθηκαν από το Διευθυντή, τον υπεύθυνο υλοποίησης του προγράμματος και τους συνοδούς εκπαιδευτικούς για το ταξίδι και την παραμονή στην Πολωνία και τους δόθηκε και έντυπο ενημερωτικό υλικό.
  • Επίσης, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη της παιδαγωγικής ομάδας του ΓΕΛ Κ. Αχαΐας πριν από τη διδακτική επίσκεψη στην Πολωνία ώστε να συγκροτηθούν ερωτήματα και προτάσεις προς τους συναδέλφους των άλλων χωρών σχετικά με την υλοποίηση του προγράμματος καθώς και ερωτήματα για τη λειτουργία και τα χαρακτηριστικά του επισκεπτόμενου σχολείου.
  1. Πρόγραμμα δραστηριοτήτων ανά ημέρα

27 Νοεμβρίου 2019, Τετάρτη

03:30  (Τρίτη 26/11/2019 – ξημερώματα Τετάρτης) αναχώρηση με mini bus από το ΓΕΛ Κάτω Αχαΐας  για Αθήνα – Ελευθέριος Βενιζέλος (άφιξη στις 07:00)

9:05 πτήση για το αεροδρόμιο της Βαρσοβίας (Πολωνία),με την αεροπορική εταιρεία Aegean (Α3 870).

10:40 (ώρα Πολωνίας) άφιξη στο αεροδρόμιο της Βαρσοβίας (Πολωνία)

13.00 πτήση για το αεροδρόμιο Rzeszow (Πολωνία) με την αεροπορική εταιρεία Lot (LO 3801)

14.25 άφιξη στο Rzeszow, υποδοχή από την διευθύντρια του πολωνικού σχολείου κυρία Barbara Kropieniewicz και μεταφορά στο σχολείο του Buszkowice με λεωφορείο της πολωνικής ομάδας μαζί με τις ομάδες της Φιλανδίας και Ισπανίας

άφιξη στο σχολείο, γνωριμία με τις οικογένειες που φιλοξενούν και παραλαβή των μαθητών  ενώ οι καθηγητές τακτοποιήθηκαν στo ξενοδοχείo τους στην κοντινή πόλη Przemysl . 

28 Νοεμβρίου 2019, Πέμπτη

9.00 – 10.00 –  καλωσόρισμα στο σχολείο

10.30 – 11.30 – επίσημη συνάντηση με τον δήμαρχο της Żurawica

12.00 – 13.00 – μεσημεριανό φαγητό στο Buszkowiczki Country Club

13.00 – 15.00 – επίσκεψη στη τοπική  βιοτεχνία συσκευασίας φρούτων στη  Żurawica

15.00 – 17.00 –  εργασία στο  project στο χώρο του  Country Club

17.30 – 18.30 – συνάντηση με ειδικό (καρδιολόγο)

19.00 – 21.00 – δράση ενσωμάτωσης για τους μαθητές αλλά ελεύθερο πρόγραμμα το βράδυ για τους καθηγητές 

29 Νοεμβρίου 2019, Παρασκευή

8.15 – 11.30 – υγιεινό πρωινό στο σχολείο για τους μαθητές (με quizzes, παιχνίδια, κλπ.)  και εργασία πάνω στο Project για τους εκπαιδευτικούς (παρουσίαση των αποτελεσμάτων των ερωτηματολογίων)

12.00.-13.00 – μεσημεριανό φαγητό στο  Buszkowiczki Country Club

13.00 – 15.00 –  επίσκεψη στο  Przemyśl

15.00 – 17.00 – εργασία επί του  project

30 Νοεμβρίου 2019, Σάββατο:

Οι μαθητές είναι με τις οικογένειες μέχρι τις  16.00

Οι εκπαιδευτικοί  έχουν ελεύθερο πρόγραμμα

16.00 – 19.00 – “Andrzejki” παραδοσιακό  Πολωνικό  event στο σχολείο  (μαντεψιές, χορός) για μαθητές και εκπαιδευτικούς

1 Δεκεμβρίου 2019, Κυριακή

6.30 – 18.00  εκδρομή/επίσκεψη  στην Κρακοβία για όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς του προγράμματος με πούλμαν της πολωνικής ομάδας

11.00 – 15.00 – περιήγηση στα αξιοθέατα της Κρακοβίας με ξεναγό 

2 Δεκεμβρίου 2019, Δευτέρα

9.00 – 11.00 – υγιεινό πρωινό στο σχολείο – συνάντηση με μαθητές της  1st – 3rd grade  – Οι μαθητές του  Erasmus+  σε μεικτές ομάδες  προετοίμασαν  quiz στο Kahoot  σχετικά με τη διατροφή για τους νεότερους μαθητές

11.00.-15.00 – επίσκεψη σε ένα από τα οχυρά του  Przemyśl από τον 1ο   Παγκόσμιο πόλεμο και μετά επίσκεψη στην πόλη με ξενάγηση

19.00 – αποχαιρετιστήριο δείπνο  για εκπαιδευτικούς, γονείς και εκπροσώπους του Δήμου στη Villa Bolestraszyce 

3 Δεκεμβρίου 2019, Τρίτη

11.00 αναχώρηση από το σχολείο μαζί με την ομάδα της Ισλανδίας με πούλμαν για το αεροδρόμιο του Rzeszow

12.30 άφιξη στο  αεροδρόμιο του  Rzeszow

13.00 αναχώρηση για αεροδρόμιο Βαρσοβίας με την αεροπορική εταιρεία Lot (LO 3802)

17.40 πτήση  για Αθήνα – Ελευθέριος Βενιζέλος με την αεροπορική εταιρεία Aegean (A3 873)

21.10  άφιξη στο Ελευθέριος Βενιζέλος, παραλαβή αποσκευών  και αναχώρηση  από αεροδρόμιο με mini – bus για Κάτω Αχαΐα

01:00 (4/12/2019) άφιξη στην Κάτω Αχαΐα και παραλαβή μαθητών από τους γονείς  τους.

  1. Προϊόντα – αποτελέσματα της επίσκεψης 
  • Ενημέρωση και συζήτηση για τις δραστηριοτήτες που είχαν συμφωνηθεί στην προηγούμενη συνάντηση (Worth, Γερμανία).
  • Παρουσίαση των αποτελεσμάτων των ερωτηματολογίων για την υγιεινή διατροφή από την πολωνική ομάδα, συζήτησή τους από μαθητές και εκπαιδευτικούς, προτάσεις για βελτίωση του δεύτερου ερωτηματολογίου που θα ακολουθήσει για το ίδιο θέμα.
  • Δημιουργία κουίζ σχετικών με τη διατροφή από τους μαθητές του πολωνικού σχολείου και αξιοποίησή τους σε ομαδικά παιχνίδια με τη συμμετοχή των μαθητών από όλες τις χώρες.
  • Ενημέρωση για θέματα διατροφής και υγείας από ειδικούς επιστήμονες (καρδιολόγους) και σχετική συζήτηση με μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  • Συμμετοχή των μαθητών σε ομαδικά εργαστήρια παραγωγής υγιεινού πρωινού και γενικά υγιεινών γευμάτων.
  • Ενημέρωση και συζήτηση για το Europass mobility document, τον τρόπο συμπλήρωσής του και τη χρησιμότητά του και ενδεικτική συμπλήρωση των βασικών πεδίων που αφορούν την επίσκεψη στην Πολωνία.
  • Ανταλλαγή των Χριστουγεννιάτικων καρτών
  • Παραλαβή των βεβαιώσεων συμμετοχής και του υλικού σχετικού με την υγιεινή διατροφή που προετοίμασε η πολωνική ομάδα για κάθε συμμετέχοντα.
  • Παραλαβή ενημερωτικού υλικού σχετικού με την περιοχή που προετοίμασε ο Δήμος για κάθε συμμετέχοντα.
  • Ενημέρωση για τον τρόπο λειτουργίας, το ωρολόγιο πρόγραμμα, τους χώρους και τις διδακτικές πρακτικές του πολωνικού σχολείου.
  • Συνεντεύξεις των υπευθύνων της πολωνικής ομάδας στο τοπικό ραδιόφωνο για το πρόγραμμα γενικά και τη συγκεκριμένη επίσκεψη ειδικά:
  • Λήφθηκαν ηλεκτρονικές φωτογραφίες και βίντεο από την εκπαιδευτική επίσκεψη για να αναρτηθούν στο e-twining
  • Συζητήθηκαν τελικές λεπτομέρειες για την επόμενη συνάντηση στην Ελλάδα (18/3/2020 – 24/3/2020) και δόθηκαν πληροφορίες από την ελληνική ομάδα για το ταξίδι και τη διαμονή.
  1. Προγραμματισμός – αποφάσεις συνέχισης του προγράμματος
  • Καθώς τα αποτελέσματα του πρώτου ερωτηματολογίου για την υγιεινή διατροφή δείχνουν κακή νοοτροπία, η πολωνική ομάδα θα πρέπει να φτιάξει κάποιο ενημερωτικό υλικό (π.χ. βίντεο, φυλλάδιο κλπ) και να το αναρτήσει στο e-twining προς ενημέρωση των μαθητών πριν αυτοί συμπληρώσουν το δεύτερο ερωτηματολόγιο (ως τις 15 Φεβρουαρίου). Τα αποτελέσματα του 2ου ερωτηματολογίου θα συζητηθούν στην επίσκεψη στην Ελλάδα.
  • Η ελληνική ομάδα θα δημιουργήσει και αναρτήσει (μέχρι 15 Φεβρουαρίου) στο e-twining ερωτηματολόγιο σχετικό τη συμβολή της τέχνης και του πολιτισμού στην ευζωία και ψυχική υγεία ώστε να συμπληρωθεί ηλεκτρονικά από όλους (μέχρι μέσα Φεβρουαρίου) –τα αποτελέσματά του θα παρουσιαστούν στην επίσκεψη στην Ελλάδα.
  • Αποφασίστηκε η χώρα που κάθε φορά υποδέχεται να είναι υπεύθυνη για τη λήψη φωτογραφιών και βίντεο από τη συνάντηση και για την ανάρτησή τους στο e-twining
  • Αποφασίστηκε η επίσημη επικοινωνία του προγράμματος να γίνεται μέσω e-twining και e-mail  και κάθε χώρα να ορίσει έναν υπεύθυνο επικοινωνίας  ο οποίος να ενημερώνει σε εβδομαδιαία βάση την ομάδα του.
  • Αποφασίστηκε, στο πλαίσιο ενίσχυσης της ασφαλούς ηλεκτρονικής επικοινωνίας, να χρησιμοποιηθεί το school cloud για την επικοινωνία μεταξύ μαθητών και καθηγητών, παράλληλα με το e-twining.
  • Αποφασίστηκε κάθε χώρα να φωτογραφήσει τις χριστουγεννιάτικες κάρτες που παρέλαβε και να αναρτήσει τη φωτογραφία στο e-twinning. Η πολωνική ομάδα θα συμμετάσχει με τις χριστουγεννιάτικες κάρτες σε έναν σχολικό διαγωνισμό.
  • Το λογότυπο που επιλέχτηκε από τους μαθητές θα πρέπει να χρησιμοποιείται πλέον σε όλα τα επίσημα έγγραφα και παραγόμενα προϊόντα του προγράμματος.
  • Επιβεβαιώθηκε η αρχική απόφαση κάθε χώρα να κατασκευάσει έναν χάρτη της Ευρώπης με επισήμανση των περιοχών που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, μέχρι το Μάρτιο. Επίσης, αποφασίστηκε ο χάρτης να τοποθετηθεί σε εμφανές σημείο κάθε σχολείου, να φωτογραφηθεί και να αναρτηθεί στο e-twining.
  • Κάθε σχολείο θα φτιάξει και αναρτήσει στο e-twining ένα σύντομο αρχείο παρουσίασης (π.χ. pp) με πληροφορίες για την περιοχή του μέχρι αρχές Μαρτίου.
  • Η ελληνική ομάδα θα πρέπει να ετοιμάσει κουιζ σχετικά με την περιοχή της και τον πολιτισμό και να τα αξιοποιήσει σε δράσεις κατά την επίσκεψη στην Ελλάδα.
  1. Παρατηρήσεις, καλές εκπαιδευτικές πρακτικές
  • Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στην αισθητική ποιότητα της μικρής πόλης και ιδιαίτερα στην καθαριότητα, στους περιποιημένους κήπους και σπίτια, τα οποία αποτελούσαν έμμεση διδασκαλία προς τους μαθητές μας.
  • Το σχολείο με τις καθαρές, φροντισμένες εγκαταστάσεις αποτελεί έναν οικείο και ευχάριστο χώρο για μαθητές και καθηγητές.
  • Ακολουθήθηκαν βιωματικές – συμμετοχικές πρακτικές στις διάφορες δραστηριότητες τόσο για τους μαθητές όσο και για τους καθηγητές (δρώμενα, εργαστήρια, παιχνίδια, παρουσιάσεις).
  • Όλες οι αποφάσεις σχετικά με την πορεία του προγράμματος λήφθηκαν μετά από συζήτηση και συμφωνία όλων των εταίρων.
  • Οι συμμετέχοντες μαθητές μας εναρμονίστηκαν σε σύντομο χρονικό διάστημα με τις υπόλοιπες ομάδες μαθητών, ένιωσαν οικεία στις οικογένειες στις οποίες φιλοξενήθηκαν, συζήτησαν μαζί τους και το εκπαιδευτικό αυτό ταξίδι αποτέλεσε για αυτούς μία θετική και μόνο εμπειρία.
  1. Προβλήματα – δυσκολίες και πώς ξεπεράστηκαν 

Ως μόνη δυσκολία –σε μια εξαιρετικά οργανωμένη επίσκεψη όπου όλα είχαν προβλεφθεί και οργανωθεί τέλεια από την πολωνική ομάδα- θα μπορούσε να αναφερθεί η περιορισμένη δυνατότητα και αρκετών μαθητών και εκπαιδευτικών της χώρας υποδοχής αλλά κυρίως των γονιών να επικοινωνούν στα αγγλικά. Δυσκολία που ξεπεράστηκε εύκολα χάρη στη μεγάλη προθυμία για επικοινωνία και τη φιλόξενη διάθεσή τους.

  1. Αντίκτυπος σε μαθητές – καθηγητές / διάχυση
  • Ενημέρωση του συλλόγου καθηγητών και των μαθητών του σχολείου για την επίσκεψη, με παρουσίαση φωτογραφικού υλικού και αναμνηστικών.
  • Ανάρτηση στην ιστοσελίδα του σχολείου μας υλικού από την εκπαιδευτική επίσκεψη.
  • Ενημέρωση τοπικής κοινωνίας μέσω ρεπορτάζ τοπικής εφημερίδας
  • Λεπτομερέστερη ενημέρωση της παιδαγωγικής ομάδας του ΓΕΛ Κάτω Αχαΐας για τις αποφάσεις που λήφθηκαν κατά την επίσκεψη στην Πολωνία και τις προγραμματισμένες δράσεις – ανάθεση επίβλεψης δράσεων που θα πραγματοποιηθούν από κάθε ομάδα μαθητών.
  • Σχεδιασμός ευρύτερης παρουσίασης με φωτογραφικό και ηλεκτρονικό υλικό στο σύνολο των μαθητών του σχολείου στο προσεχές χρονικό διάστημα με αξιοποίηση σχολικής γιορτής (πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων).

των Φωτεινής Φραντζή, φιλολόγου και του Ευστάθιου Μακρίδη, γυμναστή, εκπαιδευτικών του ΓΕΛ Κ. Αχαΐας και μελών της παιδαγωγικής ομάδας.